Section outline

    • Cvičení 6

      Může být obyčejný předmět uměleckým dílem? Na dvou obrázcích máte možnost porovnat, jak různou funkci a význam mohou předměty v umlěeckém díle mít.

      Vzpomeňte si, k jakým změnám v "uměleckém provozu", ve vztahu mezi autorem a divákem směřoval Marcel Duchamp.  

      Otázka 6a (odpovězte třemi větami)

      Jak rozumíte úsilí Marcela Duchampa o změnu postavení diváka uměleckých děl? Máte s touto změnou vlastní zkušenost v roli diváka? V čem konkrétně spočívala vaše aktivní účast ve vnímání uměleckého díla? 

      Otázka 6b (odpovězte maximálně v pěti větách)

      Vyberte si jedno z děl na druhém obrázku, přiřaďte k němu autora a napište, v čem se podle vás zásadně liší od Duchampových ready mades pokud jde o metodu vzniku díla a jeho obsah.