Section outline

  • Plánování "pozpátku", fáze vyučovacího procesu: evokace, uvědomění, reflexe

    V rámci tohoto tematického okruhu se studenti nejprve poučí, co to znamená plánovat pozpátku, např. v tomto článku: KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Plánování pozpátku. Kritické listy [online] roč. 2004, č. 16 [cit. 2011-19-02]. Dostupný z WWW: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty/16/_komplet.pdf>

    Pak společně projdou lekcí, následně budou analyzovat reálnou učitelskou přípravu, která byla východiskem pro tuto lekci. Pokusí se v ní najít aktivity, které spadají do fáze evokace, uvědomění a reflexe, své rozhodnutí zařadit aktivitu do příslušné fáze zdůvodní. Oporou jim při tom mohou být následující 3 články:

    Článek věnovaný fázi evokace

    6.     KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E – U – R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty22_eur>.

    Článek věnovaný fázi uvědomění

    7. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E – U – R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z  <http://www.kritickemysleni.cz/klisty/23/_komplet.pdf>, s. 57-59.

    Článek věnovaný fázi reflexe

    8. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E – U – R [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18].Dostupné z  <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_eur >.