Section outline

  • Český jazyk - postavení na ZŠ a SŠ, obsahové pojetí vyučovacího předmětu, vztah oboru a jeho didaktiky

    • Prostudujte si speciální číslo Didaktických studií, které reflektuje kognitivní přístup v didaktice mateřského jazyka.

    • Na videu můžete vidět reálnou ústní maturitní zkoušku z českého jazyka žáka 4. ročníku Střední lesnické školy. Poslechněte si nahrávku a přemýšlejte nad tím, jaké znalosti a dovednosti takový způsob zkoušky ověřuje. Posléze napište, co konkrétně se tento žák ze studia českého jazyka na střední škole naučil.

    • Přečtěte si popularizační článek z časopisu Respekt a na základě znalostí z oborové didaktiky zhodnoťte, zda jsou informace prezentované směrem k veřejnost relevantní a odpovídají reálnému stavu jazykové výuky v našich školách. K jakému pojetí vyučování se kloníte vy?