5. hodina: 12. října 2019
Section outline
-
-
Mluvili jsme o 17. listopadu a v souvislosti s tím o:
- zákl. didaktických zásadách/principech, platných všeobecně, tudíž i v lingvodidaktice, včetně lingvodidaktiky výuky češtiny u žáků s OMJ/žáků neslyšících (tj. od nejbližšího ke vzdálenému, od konkrétního k abstraktnímu, od jednotlivosti k všeobecnosti...)
- sociolingvistických a sociokulturních kompetencích ve výuce žáků s OMJ (viz též CEFR)
- všechny studentky dostaly vytištěnou neúplnou pracovní verzi rukopisu nové metodiky pro učitele žáků s OMJ, na niž se podílela A. Hudáková; metodika vyjde ještě v r. 2019 a jiná než ostatní podobné metodiky je min. ve dvou aspektech: 1. zasazuje vzdělávání žáků s OMJ do širšího pedagogického konceptu; 2. ukazuje, jak lze při vzdělávání žáků s OMJ pracovat s jazykovými korpusy
DÚ:
- udělat vše, co bylo za DÚ na předcházející hodiny
- přečíst si metodiku, kterou studentky dostaly dnes
-