Osnova sekce

    • Mluvili jsme o 17. listopadu a v souvislosti s tím o:

      - zákl. didaktických zásadách/principech, platných všeobecně, tudíž i v lingvodidaktice, včetně lingvodidaktiky výuky češtiny u žáků s OMJ/žáků neslyšících (tj. od nejbližšího ke vzdálenému, od konkrétního k abstraktnímu, od jednotlivosti k všeobecnosti...)

      - sociolingvistických a sociokulturních kompetencích ve výuce žáků s OMJ (viz též CEFR)

      - všechny studentky dostaly vytištěnou neúplnou pracovní verzi rukopisu nové metodiky pro učitele žáků s OMJ, na niž se podílela A. Hudáková; metodika vyjde ještě v r. 2019 a jiná než ostatní podobné metodiky je min. ve dvou aspektech: 1. zasazuje vzdělávání žáků s OMJ do širšího pedagogického konceptu; 2. ukazuje, jak lze při vzdělávání žáků s OMJ pracovat s jazykovými korpusy

      DÚ:

      - udělat vše, co bylo za DÚ na předcházející hodiny

      - přečíst si metodiku, kterou studentky dostaly dnes