Section outline

    • Link pro seminář: https://cuni-cz.zoom.us/j/98940072333

       

    • V dnešním semináři se budeme věnovat mluvenému projevu. 

      Na začátku semináře budete prezentovat svůj připravený monolog. Ostatní jej budou hodnotit. K hodnocení využijete strukturovaný formulář přiložený níže. 

    • Přečtěte si inzeráty v přiloženém souboru a představte si následující situaci: jeden z nich se vám zamlouval, a tak jste se rozhodli jít s jeho autorkou/autorem na schůzku. Tam se ale ukázalo, že vůbec není pan Dokonalý/paní Dokonalá, což vás natolik zklamalo, že píšete do seznamovací agentury reklamaci. Agentuře můžete vymyslet vlastní název, humoru se meze nekladou, ale pamatujte na veškeré formální náležitosti reklamace. Minimální rozsah: polovina normostrany. 

      • Natočte formální telefonní rozhovor. 
      • Vyberte si, zda zahrajete "ukázkově pozitivní rozhovor" nebo "ukázkově negativní rozhovor".
      • V rozhovoru se musí vyskytnout nějaká překážka, na kterou budete reagovat.(např. odmítnutí schůzky, nemožnost poskytnout požadované, nedostupnost informace)
      • Téma rozhovoru si vyberte sami. Příklady: Voláte vyučujícímu, omlouváte se z účasti na exkurzi a prosíte o náhradní řešení. // Voláte na Koleje a menzy a snažíte se vyměnit si kolej. // Voláte na sekretariát Letní školy a domlouváte dřívější odjezd z Letní školy. 
      • Délka hovoru přibližně 3 minuty.