Section outline

  • Rasa, etnicita a gender jako faktory ovlivňující úspěch ve vzdělávání a vzdělávací dráhy i jako kategorie identit, které se konstruují v průběhu vzdělávání.

    Povinná literatura:

    Obrovská, Jana. 2016. “Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě.” Sociologický Časopis /Czech Sociological Review 52(1):53–78. Retrieved (http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.242%0AÚvod).

    Doporučená literatura:

    Jarkovská, Lucie. 2014. Gender před tabulí. Praha: Slon.

    Jarkovská, Lucie, Kateřina Lišková, Jana Obrovská, and Adéla Souralová. 2015. Etnická rozmanitost ve škole: Stejnost v Různosti. Praha: Portál.

    Gulson, K. N. and P. T. Webb. 2015. “Not Just Another Alternative School: Policy Problematization, Neoliberalism, and Racial Biopolitics.” Educational Policy 30(1):153–70.