1. Úvod do sociologie vzdělávání
Osnova sekce
-
Představení struktury kurzu, hlavních tematických okruhů a podmínek pro zápočet. Okruhy a oblasti současné sociologie vzdělávání, základní metody výzkumu. Dvě základní pojetí SV:
- Vzdělávání jako cíl – zkoumání společenských fenoménu ve vzdělávání pro radu a pomoc vzdělávání, vzdělávací politice a pedagogice.
- Vzdělávání jako výzkumný terén sociologie – vzdělávání jako materiál pro zkoumání povahy společnosti kvůli ní samotné.
Digitalizovaná encyklopedie: https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/Sociologie_vzdělání a další související hesla.
-
Práce by měla vycházet z jednoho z probíraných témat v rámci kurzu a z povinné či doporučené literatury. Téma práce může být libovolné, avšak musí být konzultováno s vyučující.
Rozsah 2000 slov (Word, Times New Roman 12, řádkování 1.5), dále práce musí obsahovat název kurzu, jméno studenta, ročník a studijní obor, a název práce.
-
Každý student by měl za celý kurz odevzdat 3 přípravy k povinné nebo doporučené literatuře.
Příprava obsahuje hlavní myšlenku textu, hlavní body řešené problematiky a otázky k diskuzi, celkově v rozsahu cca do 1 strany.
Příprava slouží k samostatnému projevu studenta a diskusi na dané téma.