Section outline

  • V kurzu se budeme zabývat vybranými oblastmi modernizace a nacionalismu, které formovali íránskou společnost do dnešních dnů. Cílem je zamyslet se nad tím, jaké faktory a jevy zasahovaly do konstituování íránské identity a zda v případě tak etnicky různorodé společnosti, jakou Írán bezesporu je, můžeme vůbec hovořit o kolektivní identitě. Na hodinách budeme analyzovat klíčové texty významných osobností íránského intelektuálního života v perštině a angličtině a rozebírat texty sekundární povahy, které si studenti na každou hodinu připraví; vybrané otázky doplníme o ukázky z filmů a dokumentů.


    Docházka a aktivní účast v hodinách: max. 50 bodů, povoleny jsou dvě neomluvené absence, za každou další absenci ztrácí student 5 bodů. Na každou hodinu domácí příprava textu sekundárního charakteru v angličtině (10-20 str). Student v diskuzi na hodině krátce parafrázuje text a nastolí klíčové otázky z textu.

    Prezentace: max. 25 bodů. Na konci semestru si každý student připraví prezentaci na cca 20 min z okruhů, které budou upřesněny na první hodině.

     

    Písemná práce: max. 25 bodů. Do 10. 1. 2020 student odevzdá v elektronické podobě písemnou práci na 15 normostran; práce bude navazovat na prezentaci na hodině a měla by prohloubit témata, která zazní v ústní prezentaci

     

    Udělení atestu: celkem min. 60 bodů.

     

    Analyzované texty budou primárně v angličtině a perštině - na texty v perštině nebude vyžadována domácí příprava, nicméně budou přístupny online, student si je může nastudovat s předstihem. Studenti, kteří neovládají perštinu na úrovni četby odborných textů, či neumí persky vůbec, se zkontaktují s vyučující během začátku semestru.

    Hodnocení:  85-100 bodů  = 1
                           68 - 84  bodů  = 2
                           51 – 67 bodů  = 3