Seminář: Nácvik přípravy projektové žádosti
Section outline
-
V rámci tohoto semináře si studenti sami vyzkouší komplexní přípravu podkladů pro podání grantové žádosti.
Výstup zpracovávejte ve dvojicích nebo ve trojicích.
Postup při zpracování:
1) Zkontaktujte malou nebo střední knihovnu, která má zájem o rozšíření svých služeb. Knihovnu představte na dalším setkání i s uvedením kontaktní osoby (kontakt uveďte i do zpracované analýzy v následujícím kroku)
2) Proveďte analýzu knihovny, jejích stakeholderů a jejího bezprostředního okolí a navrhněte 4-5 potenciálních námětů na projekt (vycházejte z dokumentových zdrojů i z rozhovorů se stakeholdery). Vyberte ten návrh projektu, který dále rozpracujete a volbu zdůvodněte.
3) Navrhněte projektový záměr ve struktuře business casu vycházející z potřeb knihovny a zpracované analýzy
4) Zvolte vhodný grantový / dotační titul a zpracujte požadovanou zadávací dokumentaci.
5) Zpracujte prezentaci typu powerpoint, ve které celý projekt představíte.
Při hodnocení bude zvláštní zřetel kladen na:
- celková koncepce projektu a jeho zasazení do strategického plánu instituce (využití SWOT analýzy)
- tematické zaměření projektu, vč. cílové skupiny a výstupů
- splnění všech formálních i obsahových požadavků zvoleného grantového titulu
- stanovení KPI pro daný projekt, aplikace metody SMART
- harmonogram a finanční plán projektu
- zpracování projektu z hlediska úplnosti, přehlednosti, stylistiky apod.
-
Tabulka se jmény členů týmu, zvolenou institucí, kontaktem a tématem projektu
-