Přednášky a semináře budou věnovány vybraným celosvětovým trendům a naléhavým tématům (např. globálnímu rozvojovému vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj, zavádění formativního hodnocení, výchově k občanství). Studenti se seznámí s aktuálními vzdělávacími koncepty (např. globální občanství, globální kompetence), výukovými strategiemi a metodami (např. nenásilná komunikace, filosofie pro děti) a aktuálními globálními tématy (např. migrace, bezpečí a konflikty, práce s emocemi žáků na 1. stupni ZŠ). Studenti ve spolupráci s programem Jeden svět na školách shlédnou dokumentární filmy na aktuální témata a získají metodickou podporu pro práci s nimi (portál jsns.cz). Studenti v rámci domácí přípravy na semináře i v seminářích vyhledávají a pracují s aktuálními zdroji dat, diskutují o výzvách, na které musí vzdělávání reagovat, vymýšlejí strategie a postupy, jak na tyto změny reagovat ve škole a školní třídě. Obsah předmětu se bude inovovat podle aktuálních společenských změn.

Hlavní témata přednášek a seminářů:
1. Globální vzdělávání jako cesta ke společenské transformaci
2. Diskuzní metody a techniky při práci s globálními tématy – filosofie pro děti, práce s pobídkami v diskuzi aj.
3. Nebezpečí jediného příběhu ve vzdělávání žáků 1. stupně
4. Metodika práce s dokumentárním filmem ve výuce (ve spolupráci s programem Jeden svět na školách)
5. Práce s emocemi žáků při výuce kontroverzních témat
6. Nenásilná komunikace jako cesta k lepší spolupráci a rozvoji
7. Současné vzdělávací modely a konstrukty (globální občanství, globální kompetence, interkulturní kompetence aj.) jako nástroje pro sebehodnocení, formativní hodnocení a evaluaci dopadu výuky