Žák:
- popíše vlastnosti a použití vybraných kyselin, bezpečné ředění jejich koncentrovaných roztoků a první pomoc při zasažení lidského těla těmito látkami
- zapíše z názvů kyselin vzorce a ze vzorců jejich názvy
- rozliší kyselé a zásadité roztoky pomocí indikátorů pH a změří pH roztoku univerzálním indikátorovým papírkem
- vysvětlí vznik kyselých dešťů, zhodnotí jejich vliv na životní prostředí a uvede příklady opatření kterými jim lze předcházet
- posoudí vliv vybraných kyselin na životní prostředí
|
- kyseliny – chlorovodíková, sírová, dusičná
- názvosloví kyselin
- pH, indikátory pH
- kyselé deště
|
T, Ú, PÚ, PP, Lab, MS
|
ZPCH_1: s. 60, úl. 1-8, 19-21
ZPCH_S_1: s. 33-35, úl. 8.1-8.4, 8.10, odd. 8.11, úl. 1-3, 5, 6, 8-10
|
- CHEMIE
- OVO: 5.1, 5.2, 5.3, 1.2
- U: 5.2, 1.2, 1.3, 1.4
- PŘÍRODOPIS
- OVO: 5.5
- U: 5.3
- VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
- OVO: 14
- U: 3.4, 4.6
|
Žák:
- popíše vlastnosti a použití vybraných hydroxidů, jejich bezpečné rozpouštění a první pomoc při zasažení lidského těla těmito látkami
- zapíše z názvů hydroxidů vzorce a ze vzorců jejich názvy
- posoudí vliv vybraných hydroxidů (v odpadech) na životní prostředí
|
- hydroxidy – sodný, draselný, vápenatý
- názvosloví hydroxidů
|
T, Ú, R, PÚ, PP, Lab
|
ZPCH_1: s. 60, úl. 12
ZPCH_S_1: s. 3.3-3.4, úl. 8.4, 8.8, 8.9
|
- CHEMIE
- OVO: 5.1, 1.2
- U: 5.2, 1.2, 1.3
- PŘÍRODOPIS
- OVO: 5.5
- U: 5.3
- ZEMĚPIS
- OVO: 5.3
- U: 5.2
- VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
- OVO: 14
- U: 3.4, 4.6
|