Skip to main content
You are currently using guest access (
Log in
)
Side panel
Support users
Contact us
Moodle tutorial
English (en)
Čeština (cs)
English (en)
Ekonomie veřejného sektoru JSM505
Home
Courses
Faculty of social science
Katedra veřejné a sociální politiky
Ekonomie veřejného sektoru JSM505
12. týden: Fungování vybrané oblasti veřejného sektoru (životní prostředí). Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
The Nobel Prize for Climate Catastrophe (Nordhaus, 2018)
The Nobel Prize for Climate Catastrophe (Nordhaus, 2018)
Click
https://foreignpolicy.com/2018/12/06/the-nobel-prize-for-climate-catastrophe/
link to open resource.
◄ IPCC special report on the impacts of global warming of 1.5 °C above pre-industrial levels
Jump to...
Jump to...
Obecné informace
Sylabus
Harmonogram
Distanční studijní opora Veřejná ekonomie (ESF MU, 2016)
Zkušební okruhy
Odevzdání resumé a původního článku
Finální verze zkušebního okruhu
Organizační informace ke kurzu
Prezentace z přednášky
Prezentace z přednášky
Kinkor_k selhání trhu
Studijní text_M- Rothbard
Reading I
Dobrovolná aktivita: prezentace Reading I
Dějiny ekonomického myšlení (prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc., Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita prof. Ing. Ján Lisý, Ph.D.)
prezentace z přednášky
Veřejné statky versus veřejně poskytované statky
Prezentace z přednášky
Prezentace k samostudiu
Literatura
Reading II
Dobrovolná aktivita: prezentace Reading II
Dobrovolná aktivita z přednášky (příklad)
Vše o externalitách a mikroekonomických příčinách existence VS (úkol z přednášky)
Prezentace k samostudiu
Musgrave_ Spravedlivé rozdělování
Coase_diskuse: Ako na Vás pôsobí autor (Coase) a jeho tvorba?
Diskuse_Coase: Skúste sa zamyslieť a prirovnať Ronalda Coase (podľa podobných vlastností a názorov) ku niekomu z dnešnej modernej ekonomiky, nájdite podobné znaky a súvislosti s autorom.
Coase_diskuse: Do akej mieri podľa Vás autor obohatil súčasnú modernú ekonomiku?
Otevřené diskusní fórum (J. Nash a R. Coase)
Reading III
Dobrovolná aktivita: prezentace Reading III
Podklady k samostudiu
Podklady k samostudiu
Myslíte si, že ČR v současné době koronavirové krize selhává jako stát? (Vycházejme z Buchananových myšlenek prosazování individuálních zájmů a neexistence zájmu veřejného)
Co si myslíte o dílech K. Arrowa? Souhlasíte s jeho myšlenkami? Kde vidíte nejpraktičtější využití teorií a konceptů K. Arrowa?
Otevřené diskusní fórum (Buchanan / Arrow)
Podklady k samostudiu
Zkušební okruhy: zpracování a vzájemné hodnocení
Otázky/komentáře/připomínky k "testu"
Prezentace k samostudiu
Zdraví a peníze_Holčík
Příručka pro ministra
Tiskova konference_V. Adam
European Health Consumer Index
Zdravotní systémy pohledem M. Moorea: Sicko (dokument, 2007)
Kulatý stůl k pluralitě zdravotních pojišťoven (k inspiraci)
Zajímavá data ke COVID-19
Jak vnímám český zdravotní systém?
portál oběhového hospodářství
institut cirkulární ekonomiky
ReCiPSS: circular economy (H2020 project)
vypisky z knihy: ekonomika zivotniho prostredi (doc. Soukopova)
ucebnice (s. 1-60): Ekonomika zivotniho prostredi (Soukopova et al, 2011)
ucebnice (s. 61-120): Ekonomika zivotniho prostredi (Soukopova et al, 2011)
ucebnice (s. 121-167): Ekonomika zivotniho prostredi (Soukopova et al, 2011)
IPCC special report on the impacts of global warming of 1.5 °C above pre-industrial levels
Lecture_slides
Lecture_slides ►
Ekonomie veřejného sektoru JSM505
General
1. týden: Úvod do kurzu
2. týden: Role státu v národním hospodářství
3. týden: Ekonomické příčiny existence veřejného sektoru
4.týden: Veřejné statky a veřejně poskytované statky
5. týden: Externality. Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
6. týden: Sociální příčiny existence veřejného sektoru. Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
7. týden: Efektivnost veřejného sektoru. Příčiny selhávání veřejného sektoru. Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
8. týden: Veřejná volba. Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
9. týden: Úvod do veřejných financí. Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
10. týden: Test průběžných znalostí
11. týden: Fungování vybrané oblasti veřejného sektoru (zdravotnictví). Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
12. týden: Fungování vybrané oblasti veřejného sektoru (životní prostředí). Výuka neprobíhá kvůli COVID 19. Samostudium dle zadání.
13. týden: Value-for-Money vs. value for many zmenené z důvodu karanteny na Corruption in the Public Sector
Home
Calendar