Průřezové téma Mediální výchova v Přírodopise
Rozpracované očekávané výstupy |
Učivo |
Tématický okruh PT |
VIRY A BAKTERIE
|
- vysvětlí pojem biotechnologie, vyhledá a uvede příklady
- vyhledá a uvede příklady virových a bakteriálních onemocnění a možnosti ochrany před nimi
|
- biotechnologie
- virová a bakteriální onemocnění
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
|
PRVOCI
|
- vyhledá katastrofu s únikem látek do moře a připraví sdělení pro školní časopis týkající se jejího vlivu na potravní řetězce
|
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Tvorba mediálního sdělení
|
NIŽŠÍ ROSTLINY
|
- vyhledá a objasní možnosti využití lišejníků
- vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
|
- lišejníky
- chráněné rostliny
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Tvorba mediálního sdělení
|
BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ
|
- najde a doloží ohrožení bezobratlých živočichů
- vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
|
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Tvorba mediálního sdělení
|
VYŠŠÍ ROSTLINY
|
- sepíše referát o významu rozmanitosti rostlinné říše pro zachování přírodní rovnováhy
- vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
|
- chráněné rostliny
- biodiverzita
|
- Tvorba mediálního sdělení
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
|
OBRATLOVCI
|
- stanoví možná nebezpečí škodlivých látek v prostředí živočichů
- vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
|
- potravní vztahy ekosystémů
- narušení životního prostředí
- ochrana živočichů
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Tvorba mediálního sdělení
|
ČLOVĚK
|
- vyhodnocuje pravdivost reklamy na tabákové výrobky a alkoholické nápoje
- vytvoří vlastní mediální sdělení o možnostech, jak může přispět k udržitelnosti rozvoje a ochraně životního prostředí
|
- zdraví člověka
- trvale udržitelný rozvoj
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Tvorba mediálního sdělení
|
ČLOVĚK A PLANETA ZEMĚ
|
- vyhodnocuje zprávy týkající se znečištění vody a ovzduší chemickými látkami způsobené lidskou činností (stavba průmyslových zón, havárie)
- interpretuje zprávy s přírodovědnou tematikou (vliv sloučenin na ŽP, zdraví člověka, zdraví a život dalších organismů, globální problémy) uváděné v médiích a zaujímá k nim stanoviska podložená věcnou odbornou argumentací
- vytvoří vlastní mediální sdělení s přírodopisnou tématikou, vnímá všechny podstatné aspekty jeho vytváření a interpretuje jej
|
- znečištění vody
- znečištění ovzduší
- skleníkový efekt
- inverze, smogy
- eroze
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Interpretace vztahů mediálních sdělení a reality
- Tvorba mediálního sdělení
|