- hodnocuje pravdivost reklamy ve vztahu ke složení vybraných typů vod (balených, pitných, pramenů..) a jejich účincích na zdraví člověka
- vyhodnocuje zprávy týkající se znečištění vody a ovzduší chemickými látkami způsobené činností průmyslových podniků (stavba průmyslových zón, správní řízení, havárie)
|
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Interpretace vztahů mediálních sdělení a reality
|
- srovnává znalosti o vybraných sloučeninách obsažených ve výrobcích běžné spotřeby s hodnocením o účincích těchto výrobků uváděné v reklamách (prací a čistící prostředky, změkčovače vody..)
- interpretuje zprávy s chemickou tematikou (vliv sloučenin na ŽP, zdraví člověka, zdraví a život dalších organismů, globální problémy) uváděné v médiích a zaujímá k nim stanoviska podložená věcnou odbornou argumentací
- rozlišuje mezi realitou a fikcí ve filmu
- rozlišuje mezi populárně-naučným filmem a filmem běžným, interpretuje informace populárně-naučného filmu
- vytváří vlastní mediální sdělení s chemickou tematikou, vnímá všechny podstatné aspekty jeho vytváření a interpretuje jej
|
- Detergenty
- Enzymy
- Oxidy síry, dusíku, těžké kovy, aromatické uhlovodíky, pesticidy, léčiva......
- Výbušniny
- Mimořádné události
- Chemie a životní prostředí
|
- Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
- Interpretace vztahů mediálních sdělení a reality
- Tvorba mediálního sdělení
|