Průřezové téma Mediální výchova v Přírodopise
Rozpracované očekávané výstupy Učivo Tématický okruh PT
VIRY A BAKTERIE
  • vysvětlí pojem biotechnologie, vyhledá a uvede příklady
  • vyhledá a uvede příklady virových a bakteriálních onemocnění a možnosti ochrany před nimi
  • biotechnologie
  • virová a bakteriální onemocnění
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
PRVOCI
  • vyhledá katastrofu s únikem látek do moře a připraví sdělení pro školní časopis týkající se jejího vlivu na potravní řetězce
  • plankton
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Tvorba mediálního sdělení
NIŽŠÍ ROSTLINY
  • vyhledá a objasní možnosti využití lišejníků
  • vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
  • lišejníky
  • chráněné rostliny
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Tvorba mediálního sdělení
BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ
  • najde a doloží ohrožení bezobratlých živočichů
  • vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
  • ochrana živočichů
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Tvorba mediálního sdělení
VYŠŠÍ ROSTLINY
  • sepíše referát o významu rozmanitosti rostlinné říše pro zachování přírodní rovnováhy
  • vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
  • chráněné rostliny
  • biodiverzita
  • Tvorba mediálního sdělení
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
OBRATLOVCI
  • stanoví možná nebezpečí škodlivých látek v prostředí živočichů
  • vyhledá informace o ohrožených druzích a ochraně přírody v ČR i ve světě a o vybraném druhu připraví referát
  • potravní vztahy ekosystémů
  • narušení životního prostředí
  • ochrana živočichů
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Tvorba mediálního sdělení
ČLOVĚK
  • vyhodnocuje pravdivost reklamy na tabákové výrobky a alkoholické nápoje
  • vytvoří vlastní mediální sdělení o možnostech, jak může přispět k udržitelnosti rozvoje a ochraně životního prostředí
  • zdraví člověka
  • trvale udržitelný rozvoj
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Tvorba mediálního sdělení
ČLOVĚK A PLANETA ZEMĚ
  • vyhodnocuje zprávy týkající se znečištění vody a ovzduší chemickými látkami způsobené lidskou činností (stavba průmyslových zón, havárie)
  • interpretuje zprávy s přírodovědnou tematikou (vliv sloučenin na ŽP, zdraví člověka, zdraví a život dalších organismů, globální problémy) uváděné v médiích a zaujímá k nim stanoviska podložená věcnou odbornou argumentací
  • vytvoří vlastní mediální sdělení s přírodopisnou tématikou, vnímá všechny podstatné aspekty jeho vytváření a interpretuje jej
  • znečištění vody
  • znečištění ovzduší
  • skleníkový efekt
  • inverze, smogy
  • eroze
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Interpretace vztahů mediálních sdělení a reality
  • Tvorba mediálního sdělení

2006 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta webmaster