Průřezové téma Mediální výchova v Chemii
Rozpracované očekávané výstupy žáků Učivo Tematický okruh PT
VODA A VZDUCH
  • hodnocuje pravdivost reklamy ve vztahu ke složení vybraných typů vod (balených, pitných, pramenů..) a jejich účincích na zdraví člověka
  • vyhodnocuje zprávy týkající se znečištění vody a ovzduší chemickými látkami způsobené činností průmyslových podniků (stavba průmyslových zón, správní řízení, havárie)
  • Voda
  • Vzduch
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Interpretace vztahů mediálních sdělení a reality
CHEMIE A SPOLEČNOST
  • srovnává znalosti o vybraných sloučeninách obsažených ve výrobcích běžné spotřeby s hodnocením o účincích těchto výrobků uváděné v reklamách (prací a čistící prostředky, změkčovače vody..)
  • interpretuje zprávy s chemickou tematikou (vliv sloučenin na ŽP, zdraví člověka, zdraví a život dalších organismů, globální problémy) uváděné v médiích a zaujímá k nim stanoviska podložená věcnou odbornou argumentací
  • rozlišuje mezi realitou a fikcí ve filmu
  • rozlišuje mezi populárně-naučným filmem a filmem běžným, interpretuje informace populárně-naučného filmu
  • vytváří vlastní mediální sdělení s chemickou tematikou, vnímá všechny podstatné aspekty jeho vytváření a interpretuje jej
  • Detergenty
  • Enzymy
  • Oxidy síry, dusíku, těžké kovy, aromatické uhlovodíky, pesticidy, léčiva......
  • Výbušniny
  • Mimořádné události
  • Chemie a životní prostředí
  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
  • Interpretace vztahů mediálních sdělení a reality
  • Tvorba mediálního sdělení

2006 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta webmaster