Přejít k hlavnímu obsahu
DL 1
Podpora uživatelů
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Čeština (cs)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta. (
Přihlášení
)
Praktické aspekty vzdělávání neslyšících A+B (2020/2021)
Titulní stránka
Kurzy
Filozofická fakulta
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Čeština v komunikaci neslyšících
Praktické aspekty vzdělávání neslyšících A+B (2020/2021)
11. týden: 27. 4. 2021
Otesánek (upravená kniha, UPOL)
Otesánek (upravená kniha, UPOL)
Požadavky na absolvování
Klikněte na odkaz
Otesánek (upravená kniha, UPOL)-20210420.zip
pro stažení souboru.
◄ O chytré princezně (upravená kniha, UPOL)
Přejít na...
Přejít na...
Oznámení
Sylabus
Odkaz na Zoom
E-portfolio Mahara
Manuál pro studenty učitelství na FF UK k vytváření portfolií v prostředí Mahara
Aktuality, novinky, zajímavosti, které by nás mohly zajímat
Pondělí 11. 4. 2022: ZŠ, Brandýs nad Labem, 5. + 6. vyuč. hodina (11.50-13.30), 6. ročník, jedna třída cca 25 dětí (Evča N., Pája, Barča, Kája)
Středa 27. 4. 2022: ZŠ od Evčiny maminky, Zruč u Plzně, 9. ročník - 2 třídy, 2 x jedna třída/45 minut (Evča N., Bára, Kája, Pája, Týna)
1. 6. 2022 odpoledne - dětský den ve škole v Radlicích (Eva P., Šárka)
Čtenářská dílna: tričko jedné z postav knih, kterou právě čteme
Oznámení
Informace o předmětu v SIS (sylabus)
Informace, zajímavosti, novinky, aktuality...
Barva Moodle?
Jak zprovoznit VHS přehrávač v P422A
Josef Kožíšek: Poupata (2013)
2. týden: Otázky navazující na naši čtenářskou dílnu z minulého týdne
Genetická metody výuky (prvo)počátečního čtení a psaní - MAPU SI ZKOPÍRUJTE!!! Teprve pak s ní pracujte
Co nás napadlo ke "čtení"
Úkol 2. týden: Mapa: Genetická metody výuky (prvo)počátečního čtení a psaní
1. hodina: 22. 2. 2022
2. hodina: 1. březen 2022
3. hodina: 8. března 2022
4. hodina : 15. března 2022 (B. Veselá)
5. hodina: 22. března 2022
6. hodina: 29. března 2022
7. hodina: 5. dubna 2022
8. hodina: 12. dubna 2022
9. hodina: 19. dubna 2022
10. hodina: 26. dubna 2022
11. hodina: 3. května 2022 (B. Veselá)
12. hodina: 10. května 2022 (B. Veselá)
13. hodina: 17. května 2022
HUDÁKOVÁ, A. Čeština ve vzdělávání dětí s vadou sluchu. Disertační práce. Praha: FF UK, 2009.
Genetická metoda (Dominika Herianová)
Genetická metoda - "dnešní hodně upravená verze" (Veronika Viklátová)
Různá zobrazení abecedy
Pracovní listy NPI (průběžně jsou doplňovány další PL)
Co mě napadá k pracovním listům z češtiny pro neslyšící žáky - uživatele ČZJ
K distanční výuce (losovací kruh)
Koronavirová výuka
Mr. Palačinka: úřední maturita
Prvopočáteční čtení a psaní - přehled metod
Porovnání tří metod výuky prvopočátečního čtení a psaní (Julie Schmidtová)
2013 Písanka Putujeme za písmem
Písanka Putujeme za písmem - původní verze z r. 2012
Úkol 4. týden: (1) Písanky Comenia Script nebo jiné nevázané písmo vs. vázané písmo
Úkol 4. týden (2): Prezentace o analyticko-syntetické metodě hláskové/zvukové
Úkol 4. týden (3): Cvičení ve BookWidgets: globální metoda nebo analyticko-syntetická metoda hlásková nebo na top-down vs. bottom-up kognitivní procesy
Práce s pracovními listy: shrnutí "co si donáším z práce, kterou jsme zatím dělali s pracovními listy, co jsme se naučila"
Zviditelnění domácího úkolu z minulého týdne: Prezentace o analyticko-syntetické metodě hláskové/zvukové
Zviditelnění domácího úkolu z minulého týdne: Cvičení ve BookWidgets: globální metoda nebo analyticko-syntetická metoda hlásková nebo na top-down vs. bottom-up kognitivní procesy
Zviditelnění domácího úkolu z minulého týdne: Cvičení ve BookWidgets: globální metoda nebo analyticko-syntetická metoda hlásková nebo na top-down vs. bottom-up kognitivní procesy
Vázané x nevázané písmo (jeden z mnoha příspěvků do diskuse)
Vázané x nevázané písmo: Fraus
Comenia Script? Sassoon? NNT Script?
Informace MŠMT ČR z r. 2015 k užívání vázaného x nevázaného písma
Zajímavosti (pozor! mnohde se vyskytují zkreslené nebo dokonce chybné informace)
Únikovka: Prvpočáteční čtení a psaní - metody - shrnutí (kdybyste objevili chybu, dejte mi prosím vědět; budu ráda:-))
Pracovní list na dnešní odpoledne:-)
Domácí úkol s třemi podúkoly k učebnici Poupata
Jak se učí číst a psát české neslyšící děti? (ppt obsahuje hypertextové odkazy; vzpomínané publikace prof. Macurové jsou přístupné zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7372
Vaněčková, V. Příprava na čtení sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996.
Pavlová, H. České učebnice prvopočátečního čtení pro neslyšící žáky - od 19. do 21. století. Bakalářská práce. Praha: FF UK, 2014.
Metodiky NÚV (NPI ČR)
Školský zákon (par. 16)
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
ŠORMOVÁ, K., HUDÁKOVÁ, A. a kol. Čeština jako druhý jazyk: Metodická perspektiva. Praha: FF UK, 2019.
Úkol 6. týden: Představte si, že máte spolužačky "naučit tyto dva/tři tematické okruhy". Připravte jim za tím účelem prosím e-learningové nástroje.
Co je rozdílného na těchto dvou zobrazeních abecedy?
GENETICKÁ METODA výuky psaní a čtení - orientační mapa
Zpřístupnění domácích úkolů z minulé hodiny: Tři tematické okruhy: e-learningové nástroje pro spolužačky
Socrative (shrnutí toho, co jsme dělali dnes a minule) (room ANDREA5276)
Socrative (shrnutí toho, co jsme dělali dnes a minule) (zadání "testu" v PDF))
Čtení, psaní, práce s textem... RVP, ŠVP, IVP...: neslyšící žák
RVP ZV platný od 1. 2. 2021
Úkol 7. týden (2): E-learning k temat. okruhu: Vztahy mezi realizací vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace a ostatními částmi RVP a ŠVP (obecně a u NESLYŠÍCÍCH dětí) Tip: Červeně vyznačené okruhy v printscreenu sylabu v příštím týdnu
Úkol 7. týden (3): Vybrat si jeden z textů níže a napsat příklady (10-15), jak to, co je v textech uvedeno, realizujeme/nerealizujeme na naší výuce (nebo na nějaké jiné výuce)
Genetická metoda (Dominika Herianová)
Genetická metoda - "dnešní hodně upravená verze" (Veronika Viklátová)
Prvopočáteční čtení a psaní - přehled metod (1. část)
Prvopočáteční čtení a psaní - přehled metod (2. část: Analyticko-syntetická metoda hlásková)
Jak na čtení (Julie Schmidtová)
Jak je to s metodami prvopočátečního čtení a psaní?
Sylabus: tematické okruhy - jak jsme na tom?
Socrative - funkcionality
Znaková řeč hluchoněmých (zdroj: https://ucebnice.fraus.cz/catalog/cs/ii-stupen-cesky-jazyk-priprava-na-prijimaci-zkousky-k-prijimackam-s-nadhledem-cesky-jazyk-a-lit-9-rocnik/p8615ick2scjppzick2scjick2s.html)
Práce s textem - DOMÁCÍ ÚKOL
Úkol 8. týden: Připravit "opravenou verzi" textu Znaková řeč hluchoněmých
Globální čtení (a psaní)
Genetická metoda výuky prvopočátečního psaní a čtení
Sfumato
Nová čeština doma a ve světě (číslo s několika příspěvky k tomuto tématu)
Únikovka: Prvpočáteční čtení a psaní - metody - shrnutí (kdybyste objevili chybu, dejte mi prosím vědět; budu ráda:-))
Zpřístupněné úkoly z minulého týdne: Připravit "opravenou verzi" textu Znaková řeč hluchoněmých
Finální podoba stránky, ve které se vyskytuje "znaková řeč hluchoněmých" (Fraus)
Zpřístupnění domácího úkolu z předminulé hodiny: Modul pro odevzdávání DÚ č. 2: E-learning k temat. okruhu: Vztahy mezi realizací vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace a ostatními částmi RVP a ŠVP (obecně a u NESLYŠÍCÍCH dětí)
"Test" ve www.socrative.com, který nás má nalákat ke sledování záznamu z INSPO News
INSPO News (záznam z 7. 4. 2021)
Jak efektivně pracovat s textem, jak vést děti ke čtenářství a k pozitivnímu vztahu k práci s texty (PDF)
Jak efektivně pracovat s textem, jak vést děti ke čtenářství a k pozitivnímu vztahu k práci s texty (printscreen)
Dětský lesní klub Šalvějka (FB)
Úkol 9. týden (1): Připravit "opravenou verzi" textu Znaková řeč hluchoněmých 2 - VERZE PO DISKUSI NAD PRVNÍMI VERZEMI
Úkol 9. týden (2): Připravit pro spolužačky krátkou lekci práce s textem
Písanka Putujeme za písmem - původní verze z r. 2012
2013 Písanka Putujeme za písmem
Prvopočáteční čtení a psaní (třetí část)
Jak se učí neslyšící děti v ČR číst a psát?
Vaněčková, V. Příprava na čtení sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996.
Pavlová, H. České učebnice prvopočátečního čtení pro neslyšící žáky - od 19. do 21. století. Bakalářská práce. Praha: FF UK, 2014.
Co dnes budete dělat při samostatné činnosti v čase 12.30-13.30
Zpřístupněné domácí úkoly z minulého týdne: Modul pro odevzdávání domácích úkolů: Připravit "opravenou verzi" textu Znaková řeč hluchoněmých 2 - VERZE PO DISKUSI NAD PRVNÍMI VERZEMI
Zpřístupněné domácí úkoly z minulého týdne: Modul pro odevzdávání domácího úkolu: Připravit pro spolužačky krátkou lekci práce s textem
Šalvějka 1
Šalvějka 2
Lesní školky a hygienické předpisy
Vyhláška č. 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých (včetně hygieny v LMŠ)
Práce s textem
Úkol 10. týden (1): Reflexe práce s textem o barvách: Jaké byly cíle této aktivity? Jaké jsou mé vl. zkušenosti s těmito dvěma metodami?
Úkol 10. týden (2): Dle toho, co jsme si dnes říkali na výuce, a podle 1. domácího úkolu (text o barvách) zkuste vylepšit své domácí úkoly z minulého týdne zaměřené na porozumění textu
Úkol 10. týden (3): Najděte různé veřejné aktivity podporující pozitivní vztah ke čtení a čtenářství
NPI - natáčení videí (přehled v hodině č. 1)
Top-down vs. Bottom-up procesy
Znaková řeč hluchoněmých (zdroj: https://ucebnice.fraus.cz/catalog/cs/ii-stupen-cesky-jazyk-priprava-na-prijimaci-zkousky-k-prijimackam-s-nadhledem-cesky-jazyk-a-lit-9-rocnik/p8615ick2scjppzick2scjick2s.html)
Znaková řeč hluchoněmých - návrhy studentek, jak nově pojmout (= opravit) stránku se "znakovou řečí hluchoněmých" v učebnici z učebnice z nakl. Fraus (viz výše)
Znaková řeč hluchoněmých - druhé verze (na základě prvních verzí, viz výše)
Zpřístupněné úkoly: Úkol 10. týden (2): Dle toho, co jsme si dnes říkali na výuce, a podle 1. domácího úkolu (text o barvách) zkuste vylepšit své domácí úkoly z minulého týdne zaměřené na porozumění textu
Zpřístupněné úkoly: Úkol 10. týden (3): Najděte různé veřejné aktivity podporující pozitivní vztah ke čtení a čtenářství
Na základě 3. úkolu z 10. týdne napište každá do fóra min. 3 různé veřejné aktivity podporující pozitivní vztah ke čtení a čtenářství - dejte pozor ať se aktivity NEOPAKUJÍ, tzn. každou aktivitu uveďte jen jednou
Jaké jsme si vybrali texty k 3. domácímu úkolu
Benediktová, D. (2013). Pracovní návody z hlediska porozumění textu. Diplomová práce. Praha, FF UK.
Fuková, V. (2010). Úpravy beletristických textů pro neslyšící dětské čtenáře. Bakalářská práce. Praha, FF UK.
John A. Albertini and all. (2016). Deaf Students’ Reading and Writing in College: Fluency, Coherence, and Comprehension, The Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 21, Issue 3, 303–309.
Macurová, A. (2011). Na výuku psané češtiny (i) kontrastivně? In Hronová Cícha, A., Zbořilová, R. (Eds.), Čeština ve výuce neslyšících – elektronický sborník. Praha: Jazykové centrum Ulita, 15–19.
Teaching Literacy to Deaf Students (kurz)
Weiserová, H. (2016). Úpravy textů pro děti a mládež pro neslyšící děti. Diplomová práce. Praha, FF UK.
Heinzová, B. (2010). Komunikace s dítětem se sluchovým postižením v raném věku. Bakalářská práce. Olomouc, UPOL. (obsahuje popis úpravy pohádkového textu Jak včelička zachránila zajíčka)
Hrdličková, Š. (2016). Úprava vybrané literární předlohy pro žáky se sluchovým postižením na primárním stupni vzdělávání. Diplomová práce. Olomouc, UPOL. (obsahuje popis úpravy textů Jana Wericha)
Lukáčová, J. (2011). Čtení s porozuměním u dětí se sluchovým postižením. Diplomová práce. Brno, MU. (obsahuje popis tvorby čítanky pro neslyšící děti mladšího školního věku)
Mniazgová, E. (2016). Úprava textu pro prelingválně neslyšící čtenáře. Diplomová práce. Hradec Králové, UHK. (obsahuje popis úpravy textů "o krtkovi")
Píšová, D. (2016). Pohádky pro děti se sluchovým postižením. Bakalářská práce. Hradec Králové, UHK. (mj. obsahuje upravené kapitoly knihy Tajemství proutěného košíku)
Vykypělová, L. (2006). Úprava knížky pro sluchově postižené. Bakalářská práce. Brno, MU. (obsahuje popis úpravy knihy o Mikulášových lapáliích)
Slovník abstraktních pojmů -- pomůcka nejen pro slabosluché - Adéla Bilíková, JItka Linhartová (jedna ze studentských prací z UPOL, která byla posléze vydána knižně)
Dvojčata Pat a Isabela (upravená kniha, UPOL, 1998)
Letopisy Narnie. Lev, čarodějnice a skříň (upravená kniha, UPOL)
O chytré princezně (upravená kniha, UPOL)
Princ Bajaja (upravená kniha, UPOL)
Skřítek Prefix a kouzelný strom (UPOL)
Úkol 11. týden (1): Reflexe min. tří aktivit zaměřených na práci s texty vytvořených spolužačkami - reflexe nebudou zveřejňovány
Úkol 11. týden (2): Poznámky k některé z knih s "upravenými texty"
Úkol 11. týden (3): Odborný poster
Šormová, K., Hudáková, A. (2019). Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva. Praha: FF UK.
RVP ZV
Fraus, Příroda 5
Fraus, učebnice Příroda 5
Čeština ve vzdělávání dětí s vadou sluchu
Hudáková, A. (2008). Čeština ve vzdělávání dětí s vadou sluchu. Praha: FF UK.
Který úryvek z disertační práce A. Hudákové Čeština ve vzdělávání dětí s vadou sluchu chci zpracovat?
Čtenářská dílna: Use background knowledge
Čtenářská dílna - příklady prac. listů/organizérů na téma "hl. hrdina"
Jazyková cvičení
Flinga: diskuse o "upravených knihách" (z UPOL, MUNI aj.)
Chameleon Leon
Maxipes Fík
Domácí úkol (1): Státy - jejich kategorizace
Úkol 12. týden (1): Státy - jejich kategorizace
Úkol 12. týden (2): Gramotnost
Úkol 12. týden (3): DP Lenky Makovské
Jedna z možností třídění (jazykových) cvičení (zdroj https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/67992/DPTX_2013_2_11210_0_394614_0_136400.pdf?sequence=1&isAllowed=y)
Typy slohových cvičení
MAKOVSKÁ, L. (2013). Rozumí neslyšící žáci učebním textům? Diplomová práce. Praha: FF UK.
Komplexní analýza vybrané nejazykové učebnice
NEDBALOVÁ, Ž. Využití videí s titulky ve výuce českého jazyka pro české neslyšící žáky (DP, FF UK, 2020)
CLIL
Dílna psaní
Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Kde lze také najít přehled metod využívaných v koncepci čtením a psaním ke kritickému myšlení
Gramotnost - další materiály
Učebnice - skupina A (práce na 30 minut)
Učebnice - skupina B (práce na 30 minut)
Učebnice - skupina C1
Učebnice - skupina C2
Flinga - nástroje
Testy a testování - obecné základy testologie + testování v našem školním systému
13. Týden: Testování
Reflexe práce v kurzu
Rozhovor o šikaně s dr. Čápem (www.dvtv.cz, 26. 2. 2016)
Úkol 13. týden (1): Testování
Úkol 13. týden (2): Výukový materiál na distanční výuku
Úkol 13. týden (3): Vztahy mezi skutečnostmi, kontext
Úkol 13. týden (4): Reflexe kurzu
Dobrovolný úkol 13. týden: Rozhovor s dr. Čápem o šikaně
Zpřístupnění úkol z 13. týdne (1): Testování (poslední aktualizace 14. 7. 2021, 14.04)
Soudobé dějiny – badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník, Fraus 2022
FRAUS – hybridní systém výuky ve škole i doma
Multimediální interaktivní učebnice plus bez instalace! (Nová škola)
ETaktik
Vividbooks
Destrukční učebnice
Future books
Terminologie, pohledy na hluchotu, neslyšící studenti na vysokých školách...(Quizlet aj.)
Vztah mezi POHLEDY NA HLUCHOTU-PŘÍSTUPY K NESLYŠÍCÍM LIDEM A K JEJICH VZDĚLÁVÁNÍ-METODAMI VZDĚLÁVÁNÍ (Flippity)
Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících: Pohledy na hluchotu a jejich vliv vzdělávání neslyšících (Padlet)
Přístupy k vzdělávání neslyšících dětí: doplnění souvislostí, kontext (LearningApps)
Monolingvální a monokulturní přístupy ke vzdělávání neslyšících (včetně Kahootu)
Filmy (Radlice, Olomouc, Prešov) + úkoly (LearningApps)
Bilingvální a bikulturní přístupy ke vzdělávání neslyšících
Mono-mono x bi-bi vzdělávání: vybrané metody/prostředky (doplnění) (LearningApps)
Směřujeme k bilingválnímu a bikulturnímu vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů? Vybrané akty legislativní aj. povahy: procvičovací časová osa (LearningApps)
Totální komunikace
Ryba šplhá na strom (Jamboard)
Prstová abeceda ("teorie" (Kahoot)
"Logopedie" a neslyšící děti (únikovka)
Komunikační systémy neslyšících ve vzdělávání (Kahoot)
Transmisivní vs. konstruktivní pedagogika (LearnigApps)
Transmisivní a konstruktivní pedagogika (Flippity)
Matematika prof. Hejného v souvislostech (Padlet)
"Test na distanční výuku" (Quizlet: vyzkoušejte si, co vše se dá s aplikací dělat; aktivity zkoušejte i opakovaně, protože úlohy se vždy nově automaticky generují ze zadané sady úloh)
Nová/reformovaná maturitní zkouška: procvičovací časová osa (LearningApps)
Jednotná závěrečná zkouška v nematuritních oborech středních škol: procvičovací časová osa (LearningApps)
Jednotná přijímací zkouška na maturitní obory středních škol: procvičovací časová osa (LearningApps)
Úřad Veřejného ochránce práv a neslyšící děti, žáci a studenti v ČR: přehledová časová osa (Flippity)
Úřad Veřejného ochránce práv a neslyšící děti, žáci a studenti v ČR: procvičovací časová osa (LearningApps)
CEFR - (Č)ZJ: všeobecná stupnice produkce (A2 x B1) (pracovní verze) (LearningApps)
CEFR - (Č)ZJ - fakta, souvislosti (LearningApps)
Prvopočáteční čtení a psaní (únikovka, Bookwidgets, Kahoot)
AAK + SQ4R (BookWidget)
AAK: Komunikace se zástupnými předměty nebo obrázky
AAK: Strukturace prostoru, času a činností
Příklady cizojazyčných knih adaptovaných pro čtenáře s různými jazykovými kompetencemi
Fuková, V. (2010). Úpravy beletristických textů pro neslyšící dětské čtenáře. Bakalářská práce. Praha, FF UK.
Weiserová, H. (2016). Úpravy textů pro děti a mládež pro neslyšící děti. Diplomová práce. Praha, FF UK.
Benediktová, D. (2013). Pracovní návody z hlediska porozumění textu. Diplomová práce. Praha, FF UK.
Slovník abstraktních pojmů -- pomůcka nejen pro slabosluché - Adéla Bilíková, JItka Linhartová (jedna ze studentských prací z UPOL, která byla posléze vydána knižně)
Dvojčata Pat a Isabela (upravená kniha, UPOL, 1998)
Vykypělová, L. (2006). Úprava knížky pro sluchově postižené. Bakalářská práce. Brno, MU. (obsahuje popis úpravy knihy o Mikulášových lapáliích)
Heinzová, B. (2010). Komunikace s dítětem se sluchovým postižením v raném věku. Bakalářská práce. Olomouc, UPOL. (obsahuje popis úpravy pohádkového textu Jak včelička zachránila zajíčka)
Lukáčová, J. (2011). Čtení s porozuměním u dětí se sluchovým postižením. Diplomová práce. Brno, MU. (obsahuje popis tvorby čítanky pro neslyšící děti mladšího školního věku)
Hrdličková, Š. (2016). Úprava vybrané literární předlohy pro žáky se sluchovým postižením na primárním stupni vzdělávání. Diplomová práce. Olomouc, UPOL. (obsahuje popis úpravy textů Jana Wericha)
Mniazgová, E. (2016). Úprava textu pro prelingválně neslyšící čtenáře. Diplomová práce. Hradec Králové, UHK. (obsahuje popis úpravy textů "o krtkovi")
Píšová, D. (2016). Pohádky pro děti se sluchovým postižením. Bakalářská práce. Hradec Králové, UHK. (mj. obsahuje upravené kapitoly knihy Tajemství proutěného košíku)
Letopisy Narnie. Lev, čarodějnice a skříň (upravená kniha, UPOL)
O chytré princezně (upravená kniha, UPOL)
Otesánek (upravená kniha, UPOL)
Princ Bajaja (upravená kniha, UPOL)
Skřítek Prefix a kouzelný strom (UPOL)
Chameleon Leon
Maxipes Fík aj.
NEDBALOVÁ, Ž. Využití videí s titulky ve výuce českého jazyka pro české neslyšící žáky (DP, FF UK, 2020)
Aktivity podporující čtenářství
Knihy pro neslyšící čtenáře nebo pro čtenáře s OMJ
Návštěva knihkupectví
Přehled docházky a splněných úkolů (poslední aktualizace 1. 7. 2021,16.30)
Texty k atestaci
Gramotnost
Pracovní list = didaktické zpracování vybraného jazykového či komunikačního jevu
DOBROVOLNÝ DOMÁCÍ ÚKOL: Funkční textová/čtenářská gramotnost rozvíjená pomocí jedné z metod používaných mj. v přístupu Čtením a psaním ke kritickému myšlení
DOBROVOLNÝ DOMÁCÍ ÚKOL: Testy a testování - obecné základy testologie + testování v našem školním systému
DOBROVOLNÝ DOMÁCÍ ÚKOL: Státy - jejich kategorizace
Závěrečná esej
Princ Bajaja (upravená kniha, UPOL) ►