Obsah tématu:

Další materiální a nemateriální didaktické prostředky pro výuky cizího jazyka: tištěná média, vizuální média, audio média, audiovizuální média, interaktivní média, doplňkové materiály k učebnicovým souborům, autentické dokumenty, ICT, jazykové hry.

Studijní literatura:

dle vlastního výběru + přiložená prezentace jako podnět pro zaměření tématu a práci s vlastní literaturou

Zadání distanční části:

A. Zamyslete nad tím, jaké další zdroje a jaká média kromě učebnicového souboru při výuce používáte nebo byste používali.

B. Projděte si prezentaci a svoji pozornost zaměřte na obrázky znázorňující příklady dalších zdrojů. Pokuste se vytvořit asociogram, který ukáže, jaké doplňkové materiály lze použít pro vámi vybraný učebnicový soubor, a to jak doplňky vydávané konkrétním vydavatelstvím, tak i doplňky dle vlastního výběru. Přitom se zamyslete nad následujícími otázkami:

  • Lze si při výuce němčiny jako cizího jazyka vystačit s jedním učebnicovým souborem? Proč ano, proč ne?
  • Jaký vliv má uplatňování doplňkových materiálů na motivaci žáků?

C. Vytvořte seznam doplňkových materiálů dle zadání v úkolu a vložte jej do tohoto prostředí.