Obsah tématu:

Metody a přístupy k výuce cizích jazyků, projektová výuka.

Studijní literatura:

LEHKER, M. Projektarbeit im DaF-Unterricht. In Info DaF, 6 (2003), 562-575. Dostupné na https>//degruyter.com/infodaf/2003/0605.pdf.  

Zadání distanční části:

A. Zamyslete se nad vašimi dosavadními zkušenostmi s realizací projektů ve výuce (pokud takové zkušenosti nemáte, uveďte, co si pod projektovou výukou představujete).

B. Prostudujte si text pod odkazem uvedeným výše ve studijní literatuře a připravte si odpovědi na otázky a úkoly:

  • Uveďte cíle projektové výuky.
  • Jaké kompetence může projektová výuka rozvíjet?
  • Jaké dva typy projektů ve výuce můžeme uvést a čím se liší?
  • Popište fáze standardních projektů.
  • Na vyhodnocení projektu se nesmí zapomínat. Jaké jsou možnosti evaluace projektu, a to jak ze strany učitelů, ta i žáků.

C. Vytvořte vlastní projekt zaměřený na výuku reálií a vložte jej do tohoto prostředí.