Obsah tématu:

Individualizace a diferenciace výuky cizího jazyka. Výuka cizích jazyků u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných, a specifika jejich hodnocení/testování.

Studijní literatura:

ASCHEMANN, B. Vierzig Wege der Binnendifferenzierung für heterogene LernerInnen-Gruppen. Graz. 2011. Dostupné na https://erwachsenenbildung.at/downloads/service/reader_binnendifferenzierung_heterogene_gruppen.pdf. 

Hochbegabte Kinder. Dostupné na .

Zadání distanční části:

A. Popište skupiny žáků, které vyučujete z hlediska jejich výkonu při výuce němčiny. Máte ve skupině žáky nadané, žáky se SPU a žáky s průměrným výkonem? Pokud ano, jak k nim přistupujete?

B. Prostudujte si přiložený text k problematice vnitřní diferenciace a udělejte si stručné poznámky k uvedeným metodám. Není třeba vypisovat všech 40 metod, vyberte metody, které lze ve výuce cizího jazyka aplikovat nejlépe.

C. Prohlédněte si video, v němž jsou specifikovány příznaky, podle nichž lze odhalit ve skupině žáků žáky nadané a vypište si tyto příznaky u všech tří věkových skupin.

D. Vypracujte úkol dle zadání a vložte jej do tohoto prostředí.