Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Abschlussbedingungen
Obsah tématu:
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizího jazyka (plurilingvismus, kultura, literatura, úzus komunikačního chování v daném kulturně-jazykovém společenství)
Studijní literatura:
NEČASOVÁ, P. Reálie jako prostředek interkulturního učení. (Výtah z disertační práce).
Zadání distanční části:
A. Zamyslete se nad tím, co rozumíte pod pojmem reálie pomocí asociogramu, v němž vyznačíte témata, která výuka reálií ve VCJ zahrnuje.
B. Prostudujte si přiložený text, především kapitolu 2, věnující se praktické aplikaci teorie reálií do výuky.
- U každé podkapitoly si připravte odpovědi na položené otázky a úkoly k zamyšlení. V přímé výuce pak své odpovědi budete prezentovat a srovnávat s odpověďmi kolegů.
- Srovnejte vaše dosavadní pojetí reálií s pojetím v prostudované literatuře. V čem se liší, co je společné?
C. Vytvořte interkulturní deník dle pokynů v úkolu a vložte jej do tohoto prostředí.