Co to jsou pravděpodobnostní modely zpracování věty? Na čem staví Competition Model (MacWhinney & Bates 1989)?

Jaké jsou otázky/cíle dané studie? Případně jaké jsou hypotézy?

Jak staré děti se účastnily experimentu a proč? Co znamená chance performance?

Jaký byl použit experimentální design? Které nezávislé proměnné byly manipulovány? Kolik jedinečných podmínek bylo v designu? Byly použity výplňky?

Jaké byly závislé proměnné?

Jaké vlastnosti měly položky? Jaká substantiva a verba byla použita a proč? Jak byly stimuly prezentovány?

Jak vypadaly vizuální stimuly v jednotlivých podmínkách? Proč byl zvolen design pouze se dvěmaobrázky? Jaké byly výhody a nevýhody zvoleného designu

Jaké byly vizuální a časové oblasti zájmu? Jaká data byla vyřazena?

Jaké byly výsledky přesnosti odpovědí u dospělých a u dětí? Se kterou podmínkou měly děti největší potíže? (Popište na základě Tab. 1.)

Za jak dlouho (od 200 ms od prezentace pomocnéhoslovesa) se děti vs. dospělí začali většinově (ca 60 %) dívat na cílový (správný) obrázek? Uspěli děti ve všech podmínkách? Pomohla dětem manipulace gramatického čísla?

Projevila se tendence interpretovat which NP jako subjekt? Jak úspěšná byla reanalýza objektových otázek? (Popište na základě Fig. 2.)

Последнее изменение: среда, 7 апреля 2021, 23:40