Otázky a úkoly
Требуемые условия завершения
- Pokuste se najít hlavní filozofickou myšlenku ve vybraném literárním nebo i jiném uměleckém díle.
- Jak souvisí problematika času a vzdělání, případně času a smyslu života? Promluvte si s dětmi o tom, jak chápou pojem promarněný čas, případně promarněný život.
- Najděte argumenty pro zdůvodnění aplikované etiky ve výchově. Které otázky by měla tato disciplína řešit?
- Pokuste se o vlastní definici nebo charakteristiku pojmu svoboda. Porovnejte ji s pojetím tohoto pojmu u vybraných autorů.
- Najděte ideologické prvky v historických i v současných výchovných dokumentech a prohlášeních.
- Napište krátkou esej na téma „Co nám dává právo k výchově“, nebo na téma: „Kdo nebo co má právo určovat výchovné cíle a snahy a ve jménu čeho“.
- Které hlavní vlastnosti byste si přáli u vychovávaného rozvinout?
- V textu najdete konstatování, že „Výchovu nelze realizovat bez určité představy o ideálním jedinci, za každou výchovně vzdělávací snahou se skrývá určitý obraz člověka“. Zkuste zpracovat „ideální“ obraz jedince, kterého byste rádi vychovávali.
- Pokuste se vysvětlit vztah mezi filozofickou a praktickou stránkou výchovy? V čem spatřujete hlavní rozdíl?
- Pokuste se sestavit fiktivní etický kodex učitelské profese.
Последнее изменение: суббота, 18 января 2020, 15:29