1. Popište role, které obvykle hrajete v určitých skupinách.

 

  1. Jaký je současný stav stereotypu ve vaší rodině ve vztahu k ženám a mužům, heterosexuálům a homosexuálům, věřícím a ateistům?

 

  1. Byli jste někdy členy skupiny, v níž panovalo tzv. skupinové myšlení? Pokud ano, jaké znaky takového myšlení jste pozorovali?

 

  1. Které faktory rozhodují o tom, zda přihlížející zasáhne v naléhavé situaci? Můžeme omezit výskyt rozložení odpovědnosti, k němuž v naléhavých situacích často dochází?

 

  1. Vysvětlete odezvu (následek) situace, v níž má jedinec jiný názor než většina. Proč taková situace vytváří tlak ke konformitě?

 

  1. Jakému typu atribucí dáváte přednost? Čím se mohou lišit atribuce u spokojených a nespokojených vztahů?

 

  1. Pokud byste byli členy komise, která zvažuje rizika a přínosy návrhů výzkumných projektů, hlasovali byste pro Milgramův výzkum poslušnosti, nebo byste byli proti? Proč?

 

  1. Jaké mohou být hlavní důvody oblíbenosti a neoblíbenosti dětí?

 

  1. Jaká vodítka používáte, když si děláte názor na člověka, se kterým jste se právě setkali poprvé? Jakých strategií užíváte, když se pokoušíte na druhého udělat dobrý dojem?

 

  1. Uveďte příklady toho, co pokládáte za žádoucí profesionální postoje.
Modifié le: samedi 18 janvier 2020, 09:57