Student dokáže popsat, jak se po II. vatikánském koncilu proměnily a stabilizovaly postupy v dogmatické teologii, a postihnout hlavní složky této metody výrazy auditus fidei a intellectus fidei. Dokáže určit dobově podmíněné inkulturace v křesťanství a základní zdroje teologického myšlení. Je schopen vyložit vznik novozákonního kánonu jako nejdůležitější dogmatické rozhodnutí v dějinách církve, účinně rozlišovat mezi Tradicí a kánonem Písma, popsat význam magisteria a jmenovat některá z jeho prvních dogmatických rozhodnutí, postihnout, jak se uznávání autority prvních rozhodnutí magisteria podílí na duchu ekumenismu. Dokáže rozlišovat mezi apoštolskou a církevní tradicí a popsat, jak se církevní tradice podílejí na tvorbě konfesní identity, proč je církev jako celek nositelem nejvyšší autority v interpretaci Božího zjevení a oč jde při rozčlenění na tzv. „tři koše“ magisteria.

Naposledy změněno: neděle, 29. září 2019, 07.23