Student rozumí významu tradice v teologii a dokáže vysvětlit její dynamiku, je schopen určit základní epochy v dějinách křesťanské teologie, rozdíl mezi biblickou exegezí a biblickou teologií, počátek a konec biblické epochy. Je schopen vysvětlit, v čem spočívají a jaké jsou kompetence biblického textu, v jakém ohledu je závazný a v jakém podmíněný, a v čem spočívá práce biblického a systematického teologa. Dokáže vymezit patristickou epochu, popsat výraz církevní otec a vysvětlit, v čem spočívá tzv. paradigmatická inkulturace. Dokáže vymezit období raného středověku na Západě (epochy monastické teologie) a postihnout význam církve v procesu kulturní mediace mezi novými národy západní Evropy. Student dokáže vymezit období scholastické teologie na počínající, vrcholnou a úpadkovou scholastiku, je schopen vysvětlit způsob vedení diskuze a způsob výuky na univerzitě. Student dokáže vymezit období od 16. století do současnosti a uvést obecné informace o reformaci a protireformaci, o mystické kultuře, o druhé scholastice, o reformační scholastice, o manualistické teologii, o modernismu, o významu II. vatikánského koncilu a ekumenického hnutí.

Naposledy změněno: středa, 5. února 2020, 08.33