Anagram
Требуемые условия завершения
Co je to anagram? https://cs.wikipedia.org/wiki/Anagram
Nechala jsem děti vymýšlet a hledat na internetu.
- lucie -> ulice
- laska -> skala
- pleso -> sopel
Příklady Voldemort1.sb3 a chleba.sb3 jsou moje motivační ukázky, v žádném případě to není způsob, jak by to měli řešit děti na této úrovni pokročilosti. (Oba programy se ovládají mezerníkem)
Způsob řešení pro děti
Možnosti jsou odstupňované podle obtížnosti
V lehčí variantě neřeší opakované prohazování písmenek, prohodí se pouze tam a ne už zpět.
Způsoby řešení:
- Postava má dva kostýmy a ty si převlékne
- Písmena kloužou na novou pozici, kde předtím stálo jiné písmenko (nepotřebují souřadnice, klouzej k určité postavě)
- Písmena se nejprve rozhodí na náhodné pozice (klouzej na náhodnou pozici) a pak se složí na nové souřadnice (čtení souřadnic, zapíšu si souřadnice písmen a pak je použiju)
Těžší varianta = zpětné složení
- Provede se rovnou za sebou prohození tam a zase zpátky
- Na zelenou vlajku tam, na mezerník zpátky (reakce na klávesu)
- Na začátku je vždy slovo srovnané (nastavení iniciální pozice bez klouzání)
Varianta pro borce:
- Zpět na více různých pokynů, kliknutí, mezerník, ... (globální scénář = scénář pro scénu, posílání zpráv, postavy reagují na zprávu)
- Viz moje vzorové řešení, práce v souřadnicích, je dán počátek slova a jednotná šířka písmen. Z pořadí písmene se spočítají jeho souřadnice.
Varianta pro extra borce
- Postava si pamatuje (lokální proměnné, nebo globální pole) původní a nové "pořadí" písmene. Všechny postavy obsluhuje stejná procedura, která umístí písmeno podle hodnoty jeho "pořadí".
.