Jak se (na)učit
PubMed hravě
aneb veřejný výukový program nejen pro medikyve čtyřech na sebe navazujících stupních studijní náročnostis volitelnými in formačními intermezzy pro zvídavéa repetitorii probrané látky pro všechnyv četných scénických obrazech dle duchaKomenského “Schola Ludus“ provedenýza níže připojeného poznamenání
že obecně zažitý český překlad “Škola hrou” namísto “Škola na jevišti” je významově zavádějící, neb vedek mylnému přesvědčení, že učení se ve škole - a poté i v životě - lze zúžit na hraní si neboli zábavu;ve skutečnosti, dle původního Komenského pojetí, se slovem “hra” míní scénické žákovské představení,nastudované a provozované pod režijním dohledem učitele, a jedná se tudíž o vzdělávací prostředek, který předpokládá - a vyžaduje - myšlenkově aktivní účast učících se žáků-herců, nikoliv pouhou přítomnostpasivně se bavících žáků-hráčů
kterak se výňatky z Komenského díla “Schola Ludus”o historii a logice též úvodem dokládáa formou programové overturynabízí ke shlédnutí
Autor programu PubMed hravěIng.Zdeněk SmrčkaÚstav vědeckých informací Univerzity Karlovy - 2. lékařské fakultya Fakultní nemocnice v MotoleZveřejněno v Praze MMXI