Domácí úkol (do 20. května)

Number of replies: 7

Prohlédněte si cca 90min. záznam přednášky z minulého roku zde:

a napište otázky, na které bych se měl připravit. (Přečtete si otázky položené ostatními, abyste se neopakovali.)

In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Helena Štrofová -

Dobrý den,

velmi děkuji za toto video, je zde hezky vysvětleno otevřené kódování. A děkuji za tip na program pro kvalitativní výzkum, vyzkouším.

1. Ráda bych se zeptala, jaký je rozdíl mezi kódováním otevřeným, selektivním a axiálním.

2. A pak, zda jsem dobře pochopila (jen se utvrzuji), že otevřené kódování mohu využít pro pozorování i rozhovor?

Děkuji,

Štrofová

In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Tomáš Bendl -
Dobrý den,

i já děkuji za přínosnou online přednášku.

Předpokládám, že prezentovaný software je placený a dlouhodobé využívání vyžaduje licenci, že? Nemá například nějaký free online ekvivalent?

Děkuji,
Tomáš
In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Vlastimil Hubert -
Dobrý den, děkuji za přínosnou přednášku s prezentací programu Maxqda. V podstatě na všechny mé otázky video postupně odpovídalo. Přesto bych se rád zeptal.
1. Rozumím tomu správně, že pro potřeby výzkumu disertační práce, pominu-li verzi standard, je dostačující verze plus? Případně, kdy byste doporučil verzi pro?
2. Zahlédl jsem možnost anonymizovat data a exportovat. Můžete mi přiblížit tuto funkci?
3. Jak správně postupovat při archivaci mediálních dat?
Děkuji
In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Jaroslav Kříž -
Dobrý den,

děkuji za zajímavou přenášku. Jednou jsem již pracoval se zkušební verzí programu MAXQDA. Na Vaší přednášce mě zaujala oblast kódování, na kterou bych se chtěl zeptat. Při analyzování kvalitativního výzkumu říkáte, že "Nic tam nelze bráti za definitivní, můžete se k tomu vracet. Dokonce je velice žádoucí, abyste se k tomu vraceli.....". Je možné, že při opakovaném vracení se u analýzy přepisu rozhovoru, naopak negativně ovlivním výsledek výzkumu (např. osobností výzkumníka a touhou dosáhnout výzkumného cíle)? Existuje nějaká pomůcka pro výzkumníka, která by eliminovala následné negativní změny při opětovném kódování?

Předem děkuji za odpověď,
JK
In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Anna Kubíčková -

Dobrý den,

omlouvám se za opožděné plnění povinností - ke škole jsem se dostala až dnes.

Přednášku jsem shlédla a zajímalo by mně (1) kolik podkategorií byste doporučil pro běžné účely analýzy? (2) jaké jsou rozdíly mezi programy umožňující analýzu kvalitativních dat a také (3) jak dále data nejlépe zpracovat, jaký je další postup?

 

Moc Vám děkuji a těším se na pondělní přednášku.

Anna Kubíčková

In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Jaroslava Swoboda -
Dobrý den, dostala jsem se k splnění úkolu až nyní. Nicméně vidím, že kolegové měli dotazy k softwaru, které jsem si přála zodpovědět. Navíc bych se Vás ráda zeptala:
1. Existuje nějaký mezinárodní jazyk či standard pro transcripci? Jak se to dělá v rámci mezinárodní spolupráce?
2. Jaký byste doporučil formát a strukturu sběru dat (rozhovory), které se z Vaší zkušenosti ukázali jako nejvhodnější vstupní data pro následné SW zpracování?
In reply to First post

Re: Domácí úkol (do 20. května)

by Anna Nožičková -
Dobrý den,
také se omlouvám za zpoždění. Mnoho otázek již tu padlo.
Mě by předně zajímalo, zda jsem nepřehlédla text, o kterém jste v minulé přednášce mluvil v souvislosti s úkolem. Možná jsem to špatně pochopila, přednášku jsem zhlédla pouze jako záznam.
K této přednášce mě již napadá pouze následující dotaz.
Je nezbytné nějaký speciální software využívat?
Děkuji, Nožičková