Milá Aničko,
moc oceňuji, že postupuješ dle zásady "od známého k neznámému" a navazuješ na učivo, které žák již zná. Dáváš žákovi dostatek prostoru pro vyjádření vlastních formulací a jedinou otázkou ho dokážeš dovést k požadované odpovědi "Trénovali jsme tam matiku.".
Před začátkem samotné aktivity necháváš žáka posoudit své síly poté, co ho seznámíš s tím, že po zopakování známého přejde na obtížnější úroveň. Žák od tebe dostává možnost výběru v tom, že může a nemusí slovně popisovat své postupy.
Průběžně shrneš to, co již žák zvládl, čímž nepřímo potvrzuješ správnost jeho postupu.
Oceňuji to, že připomínáš předešlou lekci, kdy si žák všiml opakujících se čísel. Dáváš tím najevo zájem. To, čeho si všiml, necháváš vysvětlit pozorovaného žáka a nijak výrazně mu do vysvětlování nevstupuješ.
"3 + nic = 6" - žák opakuje slovo "nic". Je znát, že ve tvém osobním výkladu chybějícího čísla, se ti slovo "něco" jeví jako adektvátnější, než slovo "nic". Svůj výklad jsi žákovi nenuceně nabídla, ale když si ho nevzal za svůj, nijak jsi na něm netrvala a respektovala jsi jeho vlastní výklad prázdného místa.
Nezapomněla jsi ani na žákovo sebehodnocení, na kterém jsi následně postavila žákovu participaci na podobě další lekce - vyšší obtížnost aktivity.
Tvá komunikace se žákem je jednoznačně respektující.
Děkuji
K.