Anna Krátká - výuková komunikace

Anna Krátká - výuková komunikace

autor Anna Krátká -
Počet odpovědí: 3

Dobrý den, 


níže vkládám odkaz na svou videonahrávku komunikace a v příloze přikládám reflexi komunikace. 


Děkuji předem za reakce. 

S pozdravem 

Anna Krátká

https://drive.google.com/file/d/1u6weMGn8AopKmrxrruu4kfHUSXilJha8/view?usp=drive_link

V odpovědi na Anna Krátká

Re: Anna Krátká - výuková komunikace

autor Karolína Lenhartová -
Milá Aničko,

moc oceňuji, že postupuješ dle zásady "od známého k neznámému" a navazuješ na učivo, které žák již zná. Dáváš žákovi dostatek prostoru pro vyjádření vlastních formulací a jedinou otázkou ho dokážeš dovést k požadované odpovědi "Trénovali jsme tam matiku.".
Před začátkem samotné aktivity necháváš žáka posoudit své síly poté, co ho seznámíš s tím, že po zopakování známého přejde na obtížnější úroveň. Žák od tebe dostává možnost výběru v tom, že může a nemusí slovně popisovat své postupy.
Průběžně shrneš to, co již žák zvládl, čímž nepřímo potvrzuješ správnost jeho postupu.
Oceňuji to, že připomínáš předešlou lekci, kdy si žák všiml opakujících se čísel. Dáváš tím najevo zájem. To, čeho si všiml, necháváš vysvětlit pozorovaného žáka a nijak výrazně mu do vysvětlování nevstupuješ.
"3 + nic = 6" - žák opakuje slovo "nic". Je znát, že ve tvém osobním výkladu chybějícího čísla, se ti slovo "něco" jeví jako adektvátnější, než slovo "nic". Svůj výklad jsi žákovi nenuceně nabídla, ale když si ho nevzal za svůj, nijak jsi na něm netrvala a respektovala jsi jeho vlastní výklad prázdného místa.
Nezapomněla jsi ani na žákovo sebehodnocení, na kterém jsi následně postavila žákovu participaci na podobě další lekce - vyšší obtížnost aktivity.

Tvá komunikace se žákem je jednoznačně respektující.

Děkuji
K.
V odpovědi na Anna Krátká

Re: Anna Krátká - výuková komunikace

autor Martina Lehovcová -
Ahoj Aničko,

jako první oceňuji, že jsi nejprve zopakovala a navázala na to, co jste dělali minule. Pokládala jsi různé, otevřené otázky a dala žákovi prostor k vyjádření. Poté ses ho zeptala, jak se to tedy počítá a on sám, spontánně začne vysvětlovat. Pak když se žák "zaseknul" tak jsi vysvětlovala, ale opětovným doptáváním na to, co už zná. Nechala jsi ho, aby na to přišel sám, ale zároveň jsi krásně navedla. Také jsi ho pochválila, "že jde na to velice dobře" to znamená, že jsi správně zhodnotila postup a nehodnotila jeho. Na konci ukázkově necháváš prostor k sebehodnocení, jestli to bylo náročné nebo ne. Skvělá práce, moc děkuji za obohacení :)
V odpovědi na Anna Krátká

Re: Anna Krátká - výuková komunikace

autor Eliška Glatzová -
7/7 Krásně splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov : 1

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Anno, děkuji za příkladné video s respektující komunikací. S chlapcem pracujete trpělivě, používáte vhodně popisný jazyk. Vhodně také zareagujete v situacích, kdy poznáte, že si chlapec neví rady. Efektivně využíváte také nonverbální prostředky. Zaujalo mě, jak ho podněcujete k přemýšlení. V reflexi jste využila terminologii. Dobrá práce! Prosím, video i reflexi si založte ke SZZ.

S pozdravem Eliška Glatzová