Plurality

Plurality

от Terezie Tišnovská -
Количество ответов: 0

1.     Malá sociální skupina – jsem členem několika malých sociálních skupin, zařadila bych sem například rodinu či skupinu přátel

·       Jak se pozná, že jsem členem? Základní charakteristikou malé sociální skupiny jsou úzké vazby mezi jejími členy, jedná se o skupinu, která má menší počet členů (cca 3-19), členové se vzájemně dobře znají a interagují spolu.

·       Co pro Vás osobně členství v daném konkrétním seskupení znamená či znamenalo a jaké na Vás má/mělo dopady? Členství v rodině i ve skupině přátel pro mě znamená hodně. Na rodinu i kamarády se mohu spolehnout, vím, že když je to nutné, vzájemně si pomůžeme. Trávíme spolu volný čas a podnikáme různé aktivity. Ke své skupině také cítím pocit sounáležitosti.

2.     Sociální kategorie – členem sociální skupiny v širokém slova smyslu jsem například jako student vysoké školy

·       Jak se pozná, že jsem členem? S členy sociální kategorie mě spojuje nějaký společný znak (v mém příkladu je to například studium VŠ)

·       Co pro Vás osobně členství v daném konkrétním seskupení znamená či znamenalo a jaké na Vás má/mělo dopady? Členství v této sociální kategorii má pro mě mnoho výhod. Mám díky němu přístup ke vzdělání – nejen v rámci přednášek se dozvídám různé nové informace, na VŠ jsem také potkala spoustu skvělých kamarádů, mám možnost využívat studentské slevy či vyjet na Erasmus.

3.     Dav – členem davu jsem byla například při pozorování ohňostroje na náměstí

·       Jak se pozná, že jsem členem? Dav je seskupení většího množství lidí na jednom místě a v jednom čase, má také společný cíl.

·       Co pro Vás osobně členství v daném konkrétním seskupení znamená či znamenalo a jaké na Vás má/mělo dopady? Členství v davu při pozorování ohňostroje mi nevadilo, naopak jsem cítila pocit spřízněnosti s ostatními členy, všichni jsem si užívali podívanou na propracovaný ohňostroj.