Video- Global Teacher Prize

Global Teacher Prize

Global Teacher Prize

by Marek Stodola -
Number of replies: 0

Vybral jsem si video z roku 2018. Z nominovaných mě nejvíce zaujala pedagožka J. Podolská ze ZŠ Hlučín. Zaprvé se mi líbila aktivita, kterou s žáky vytvářela - tedy aby žáci vytvořili vlastní scénář, kam jako jednu z postav zahrnuli autora, o kterém lekce pojednávala. Dle mého názoru to podporuje tvořivou činnost, kreativitu i spolupráci mezi žáky, kteří pracovali ve dvojicích. Současně si "nenásilnou" formou procvičili látku a pojmy. Co mě ale zaujalo ještě více, je reflexivní přístup pedagožky sama k sobě. Líbí se mi její reflexe toho, jak se měnil její přístup k učení, že se nevzdělávají jenom žáci, ale i učitelé. Velmi zdůrazňuje to, jak velký vliv má ona na žáky, a žáci na ni. Velmi mne zaujal závěr, kdy tvrdí, že pokud učitel zaujímá pozitivní přístup ke všem žákům, ve svém důsledku to pozitivně ovlivní i žáka samotného.

Pokud bych to shrnul, zaujal mě přístup hodně orientovaný na žáka i zajímavé vedení výuky.