Lesní klub Kulíšek - Kateřina Nováková

Lesní klub Kulíšek - Kateřina Nováková

par Kateřina Nováková,
Nombre de réponses : 0

Lesní klub Kulíšek

- jaký byl celkový režim dne?

7.30 – 8.30 příchod dětí (volná hra, drobná činnost v zázemí)

8.30 – 9:00 přivítání s Kulíškem, řízená činnost (cvičení, hudba, hry)

9.00 – 9.30 přesun do přírody

9.30-10.00  svačinka

10.00 – 11.30 hlavní program (nabídka), volná hra

11.30 – 12.00 návrat do zázemí

12.00 – 13.00 oběd

13.00 – 14.30 odpočinek

14.30 – 15.00 svačina

15.00 – 16.00 vyzvedávání dětí. Učitel musí být předem zákonným zástupcem informován o osobě, která dítě vyzvedává.

- jakou formou byly zařazovány/vedeny organizované PA

V lesním klubu Kulíšek se tělovýchovné chvilky moc nevyskytovali. Vyloženě řízené činnosti s cílem naučení jakékoli dovednosti jsem nezaznamenala. Pohyb je nedílnou součástí jejich dne. Děti se hýbou neustále protože by jim jinak byla zima. V chladných dnech lpí na to, aby se hýbaly všechny děti. Tento týden jsme měli téma sv. Martina.  Každé ráno jsme měli krátký vojenský výcvik. Který obsahoval pochodování, dřepování, výpad stranou, skákání přes překážky, klusání a běh. Nikdo však děti neopravoval a nekontroloval. Bylo úplně jedno jestli něco dělají špatně nebo dobře důležité bylo ž se hýbají, aby jim nebyla zima. 

- jak byla organizována spontánní pohybová činnost

Pohyb je velkou součástí jejich dne. Každý den se chodí do lesa. V lese mají děti volnou hru, při které běhají po lese a hrají různé pohybové hry ale jen některé. Jelikož se hýbou velice často myslím si, že není nutné, aby měly vyloženě nějaké tělovýchovné chvilky. Ale mohly by se více zaměřit na korekci a osvojování špatných návyků.  

- jaké pomůcky (nářadí, náčiní) byly využívány a jakým způsobem

Většinou špalky, obruče, provazy ale spíše to co jim nabídla příroda. Děti například skákaly z pařezu skokem snožmo do hromady listí. Nebo aspoň se o to pokusily. Vím, že to bylo napsané v cílech ale nikdo se nezaměřoval na to jestli to dělají správně. 

- snaha o posouzení úrovně dovedností vzhledem ke stejně starým dětem ze státní MŠ (umí chytat, házet, skákat po jedné noze..., znají hry s pravidly a hrají je... atd., atd.) 

V klubu je 17 děti od dvou do šesti let. Mladší děti se většinou ženou za davem. dělají to, co ostatní. Vždy je snaha o to aby pravidla her a činností pochopily všechny děti. Neměla jsem pocit, že by se někdo zaměřoval na rozvoj dovedností cíleně. Spíše jako formou volné hry nebo například toho vojenského výcviku. V klubu se hodně podporuje volná hra, takže řízených činností je tam velice málo.