Úkol 4: Popiš způsob výběru respondentů pro svůj výzkum.

Informační zdroje ve výuce chemie

Informační zdroje ve výuce chemie

von Jakub Režňák -
Number of replies: 1

Cílová populace: žáci a učitelé 8. a 9. ročníků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií; žáci a učitelé 1. až 3. ročníků čtyřletých gymnázií a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.

Způsob výběru: dvoustupňový náhodný výběr

1. stupeň: náhodný výběr školy - sampling frame: databáze škol

2. stupeň: náhodný výběr třídy ve škole - ze seznamu vhodných tříd

Rozsah výběrového souboru se mi zatím nepodařilo stanovit.

In reply to Jakub Režňák

Re: Informační zdroje ve výuce chemie

von David Greger -
Dobrý den, učitele bych asi nevybíral podle tříd, ale ve škole bych vzal všechny učitele, kteří vyučují chemii na dané škole. Nejspíše to bude 1max asi 2? Otázka je, zda vybírat třídy, nebo vzít všechny třídy. Lze očekávat, že tentýž učitel bude asi volit podobné postupy v různých třídách. Ale Vám jde i o ty žáky samotné. Jde opět o rozsah výběru. Asi na každé škole vybrat 1 třídu, kde daný vyučující učí, případně dvě třídy. Máte pravdu, že když by se brala jedna třída, tak jen její vyučující, Je to prostě provázané. A je zapotřebí vidět i ten návrh rozsahu výběru (počet škol a cílový počet žáků). POdle toho se pak upraví i popis výběru ve druhém kroce (stupni). PLatí že více jednotek vyššího řádu (škol) je důležitější pro variability, než nižší jednotky, neb žáci jsou si ve škole podobnější, už tím, že mají stejného učitele chemie ;)