Domácí úkol

Pracovní deník/pracovní karta

Pracovní deník/pracovní karta

by Miroslava Kandaliková -
Number of replies: 3

Pracuji jako učitelka odborného výcviku pro obor kuchař a při online výuce jsem mluvila o tom, že bych ráda vyhotovila deníky OV, které by žáci používali na svých smluvních pracovištích. Já sice chodím na kontroly, ale většina žáků si nepamatuje co dělala ráno, natož jakou práci dělali včera. V deníku by si vedli svou každodenní činnost (stručně a jasně, např. loupání brambor, příprava základu na guláš atd.)

Proč?

1/Byla by to informace pro mě, když přijdu na kontrolu, že nejsou jen u nádobí a jejich práce je alespoň trochu v součinnosti s ŠVP

2/Pro šéfkuchaře aby žáky mohl dostatečně ohodnotit jak finančně tak známkou.

3/Pro ně samotné kvůli svému vlastnímu rozvoji.

Jenomže je bohužel doba distanční výuky a mě se určitě nepovede žáky vrátit zpět do restaurací v tomto roce a tak mě napadl akční výzkum při kterém bych svým žákům vyrobila místo deníku kartu, něco jako týdenní plán. Od pondělí do pátku. Plán by obsahoval úkoly ode mě, jednu kuchařskou výzvu a nějaký jejich cíl nebo plán, kterého by oni ten týden chtěli dosáhnout. 

Proč?

1/Pořád pracuje jen část žáků a byla bych ráda aby pracovali všichni.

2/Třeba by je to motivovalo, kdyby viděli své týdenní pokrok.

Myšlenky deníku OV se nezdávám jen bych to určitě nestihla splnit jako zadání úkolu.

In reply to Miroslava Kandaliková

Re: Pracovní deník/pracovní karta

by Lucie Fleischhackerová -
Nápad se mi moc líbí, určitě dává větší smysl při běžné situaci, ale i takhle to může být dobrá motivace!

by Jindřiška Vopršalová -
Ahoj,
podobný deník jsme na střední škole psali během pedagogických praxí, v práci se k těmto deníkům často vracím a hledám v nich inspiraci.
Až bude zase možné řádně plnit praxe určitě to bude pro žáky velmi dobrý nástroj pro jejich rozvoj.

by Marcela Čížková -