Tatiana pochází z vlivné rodiny, která má řadu kontaktů v kultuře i politice. Střední i vysokou školu studovala v zahraničí.
Záleží jak s tímto svým kapitálem naloží. Může působit jako pozitivní vzor, ale také může své zkušenosti a kvality přehnaně akcentovat, či se během výuky se studenty srovnávat.
Je možné, že jí toto prostředí, ve kterém vyrůstala a studovala, umožní velký rozhled a bude pro žáky inspirativní osobností. Zároveň je možné, že nebude mít pochopení pro sociálně slabší žáky nebo ty, kteří nemají větší ambice v jejím předmětu.
Mohla by mít široký všeobecný rozhled a pro žáky být vzorem, pokud to bude správně prezentovat. Díky jejím kontaktům by žáci mohli přijít do styku se zajímavými osobnostmi například formou besed.
Díky svým kontaktům by žákům mohla zpestřit výuku různými kulturními akcemi či besedami s odborníky atd. Problém by mohl nastat při probírání politiky, kdyby si ji žáci "prolustrovali" a věděli, že je příbuzná/známá některých politiků, mohlo by jí to v jejich očích zdiskreditovat, ovšem záleží na tom, jak by se k tomu postavila. Mohla by být velmi ambiciózní a mít přemrštěné nároky na to, co by žáci měli znát a umět.
-mohla by inspirovat žáky, aby se nebáli vystoupit ze své komfortní zóny a třeba právě, aby se nebáli studií v zahraničí a zkoušení nových věcí
-mohla by vnést do hodin i nové poznatky, co se týče vzdělávání v zahraničí - nové metody, pomůcky, styly...jak to chodí jinde
-díky kontaktům by mohla žákům zprostředkovat informace nebo zvát zajímavé osobnosti do hodin a tím je zpestřit
-mohla by vnést do hodin i nové poznatky, co se týče vzdělávání v zahraničí - nové metody, pomůcky, styly...jak to chodí jinde
-díky kontaktům by mohla žákům zprostředkovat informace nebo zvát zajímavé osobnosti do hodin a tím je zpestřit
Pro žáky může být určitě zajímavým a inspirativním vyučujícím, může jim hodně nabídnout. Zároveň ji žáci mohou věnovat i nechtěně velkou pozornost z důvodu spojitosti s politikou aj.
Také by mohla svůj životní standard považovat za běžný a opomenout, že ne všichni žáci mají takové možnosti - tj. znevýhodnit některé žáky.
Také by mohla svůj životní standard považovat za běžný a opomenout, že ne všichni žáci mají takové možnosti - tj. znevýhodnit některé žáky.
Myslím, že díky tomu v jakém prostředí vyrůstala a studovala, by mohla mít široký rozhled. Své kontakty by moha využít a seznámit tak žáky s mnoha zajímavými osobnostmi a tím velice obohatit výuku.
Na druhou stranu by svůj životní standart mohla považovat za běžný, což by se mohlo negativně odrazit především u sociálně slabších žáků.
Na druhou stranu by svůj životní standart mohla považovat za běžný, což by se mohlo negativně odrazit především u sociálně slabších žáků.
Pro studenty by mohla být přínosem díky své zkušenosti se studiem v zahraničí. Díky kontaktům se zajímavými osobnostmi může svým studentům zajistit ozvláštnění výuky besedami či debatami s vybranou osobností, se kterou by se jinak nesetkali. Zase záleží na povaze paní učitelky, zda své zkušenosti a kontakty využije dobrým směrem ve výuce, nebo zda jí tyto okolnosti a sociokulturní status ovlivnily negativně.
Tatiana by díky těmto zkušenostem a kontaktům mohla mít široký rozhled, nebo by mohla zprostředkovat pro žáky setkání se zajímavými lidmi, či exkurze na jindy ne příliš dostupná místa. Zároveň by mohla vystupovat příliš sebevědomě a pravděpodobně by neměla velké pochopení pro žáky s hůře situovaných rodin, než je právě ta její.
Tato učitelka může jít žákům příkladem, může vyučovací hodiny obohacovat příběhy, kterým by jim vyprávěla (př. jak se studovalo v zahraničí, jak se tam vyučovalo). Může žáky inspirovat k tomu, že všechno jde. Že jde vystudovat v zahraničí, jde se naučit cizí jazyk.
Ale na druhou stranu, tato učitelka může žákům dávat najevo, jak je „nejlepší“, že studovala v zahraničí, že zná různé kontakty v kultuře i v politice. Když nějaký žák bude mít jiný názor na politiku než ona, tak na daného žáka může být zasedlá.
Ale na druhou stranu, tato učitelka může žákům dávat najevo, jak je „nejlepší“, že studovala v zahraničí, že zná různé kontakty v kultuře i v politice. Když nějaký žák bude mít jiný názor na politiku než ona, tak na daného žáka může být zasedlá.
Tatiana může výuku zajímavě obohatit, především svými zkušenostmi ze zahraničních škol, například formou výuky, metodami atd. Současně může využít i svých kontaktů a třídě i zprostředkovat nějakou besedu atd.
Tatiana by mohla využít kontakty své rodiny právě ve výuce. Do hodin by si k diskuzím mohla přizvat nejrůznější osobnosti, které by žákům zprostředkovali různá témata.
Díky svým kontaktům by mohla žákům zpostředkovat zajímavé výlety/besedy/rozšířit jim obzory. Rovněž může poradit těm studentům, které by v budoucnu lákalo studium v zahraničí. Zároveň však může být méně chápavá vůči problémům sociálně slabších žáků, protože si nemusí uvědomovat, jak závažné jejich znevýhodnění může být, či že znevýhodnění jsou (třeba ne každý by se mohl pravidelně účastnit kulturních akcí, které ona zařídila díky svým kontaktům, pokud by vyžadovaly zaplacení vyššího vstupného).
Tady to má holka dost těžké, buď se bude sama snažit si vyšlapat svojí vlastní cestu a pouze kontakty využívat na pomoc v pozitivním slova smyslu a nebo si nechá cestu vyšlapat svojí rodinou a svými kontakty...to, že studovala jinde může mít i výhodu v tom, že má jiný pohled na školství, že získala spoustu jiných zkušeností, žila v jiné zemi, naučila se jazyky a to může předat svým žákům a třeba je i namotivovat k tomu, aby si nějaké byť i krátké studium v zahraničí vyzkoušeli...
V tomto případě se jedná pouze o výhodu. Může žákům zprostředkovat mnohé zákulisní informace a vysvětlit “jak to skutečně chodí”. Ve školství by mělo být takových lidí co nejvíce. Většina českých učitelů nemá zkušenosti ze zahraničí a věci mají pouze nastudované z učebnic.
Určitě může mít velký přehled díky studiu v zahraničí, zároveň však může klidně působit povýšeně a může neustále připomínat, že studovala v zahraničí, kde to třeba pro ni bylo nesrovnatelně lepší než v tuzemsku, což může být pro studenty dost monotónní a otravné. Navíc díky jistým kontaktům v politice může prezentovat pouze vybrané politické názory, což určitě také není dobře.
Přesně tak, souhlasím s Vaškem. Navíc pokud se Tatiana v životě nesetkala s nedostatkem čehokoli, nezažila nepohodlí a byla všeobecně oblíbená (což je dost pravděpodobné), neměla možnost pochopit život lidí, kteří to tak neměli.
Může z toho profitovat ve výuce, žáky inspirovat ke studiu v zahraničí, rozšířit jim obzory. Mohla by také zařídit besedy se známými z kultury a politiky. Vzhledem k prostředí, ve kterém vyrůstala, by si hlavně měla uvědomovat, že ne všichni mají možnost studovat v zahraničí kvůli finanční zátěži takového studia.
Myslím, že pokud by se například rozhádala s nějakým rodičem, tak by díky svým vlivům jim mohla zavařit. Naopak díky kontaktům by mohla výuku oživit různými besedami, exkurzemi a podobně a díky tomu, že studovala v zahraničí by mohla přinést i nějaký neobvyklý způsob výuky
Studium v zahraničí ji mohlo v mnohém rozšířit obzory, proto by její zkušenosti mohly být velkým přínosem pro žáky. Zároveň může využít své kontakty v kultuře a politice pro obohacení výuky. Otázkou však je, do jaké míry si své postavení a prostředí ze kterého pochází uvědomuje, a jak dokáže pracovat s žáky, kteří takové zázemí nemají.
+ zkušenosti ze zahraničí, pravděpodobně liberální názory, včetně výukových metod
- Pohled na svět, a tedy i možné směřování výuky může být ovlivněno sociální bublinou.
- Pohled na svět, a tedy i možné směřování výuky může být ovlivněno sociální bublinou.
Tatiana bude moci při své výuce využít velký přehled a zahraniční zkušenosti, které získala, čímž by si mohla získat pozornost žáků a tyto zkušenosti jim předávat. Hrozí, že díky svému původu a minulosti by se mohla chovat povýšeně, namyšleně.
Tatiana bude pravděpodobně schopná žákům rozšířit obzory a předložit dostupné možnosti. V ideálním případě se však bude snažit nalézt pro studenty z chudších rodin dostupné alternativy (stipendia), aby neměli pocit, že se jedná pouze o výsady dětí z vlivných rodin.