komentář

komentář

von Tereza Škachová -
Number of replies: 0

Vybrala jsem náhodně pár vašich vět a píši k nim komentář, co mě napadá, že mi paní učitelka k vysílání v Telce říkala – za pomlčkou je vždy můj komentář.

Posílala jsem v mailu, pro přehlednost dávám ještě sem.

 

Aktivizace dětí u televizních obrazovek, tak aby učitel v přenosu dbal i na oslovování dětí na dálku – pro učitele velice obtížné, protože i když má před sebou tři živé děti, měl by se nejvíce obracet na kameru (děti u obrazovek, od kterých nemá vůbec žádnou zpětnou vazbu).

Jak děti u televizních obrazovek motivovat a nutné zvolit vhodné tempo práce, protože učitel není schopen kontrolovat práci děti doma - to je také velice složité (jednak chybí ta zpětná vazba) a jednak vysílání má své nároky, nesmí tam být žádné „hluché místo“, což znamená, že v místě, kde by normálně učitel počkal, až budou děti hotové, musí stále mluvit, aby vysílání jako nebylo hluché.

Možná to děti donutí více se zamyslet nad svou prací a snažit se ověřit si to sám – to by bylo skvělé, vnitřní motivace je v procesu učení stejně nejdůležitější.

Vymyslet úlohy a cvičení, které si jednoduše zvládnout udělat i děti doma, bez pomoci rodičů – ano a ještě k tomu bez didaktických pomůcek, učitelé mohou v pořadu používat pouze to, co se najde v běžné domácnosti.

Používali proto kalkulačku, aby aktivity nezabraly tolik času a také vymyslela pomůcku pro děti, které jsou doma, pravítko, na kterém si mohou ukazovat desetinná čísla – ano, přesně souvisí s výše uvedeným, tj. nesmí být ticho – proto kalkulačka, aby bylo rychle spočítáno, a mohou se použít pouze pomůcky, o kterých lze předpokládat, že je mají děti doma.

Paní učitelka musí vynechat zopakování látky, vysvětlení látky, spíše se hned šlo k procvičování – ano, je to vlastně jen takový výřez z hodiny, kde dojde na „učivo“, ale podle mého názoru nejdůležitější věci jako vzbuzení zájmu u dítěte o danou problematiku a zhodnocení toho, co nového pro sebe dítě objevilo, tam vůbec být nemůže.