Milé kolegyně, milí kolegové,
upozorňuji na úkol na tuto středu zadaný v Moodle, který se týká učebních stylů. Úkol není moc náročný (udělat si krátký test a napsat reflexi), protože ale nebyl zadán na předchozí hodině, prodloužila jsem termín odevzdání až do zítřejšího večera.
Také jsem prošla všechny odevzdané konspekty a v úkolu se vyskytlo několik opakovaných problémů:
1) Nedodržení formy konspektu. Budeme se tomu věnovat ještě ve středu - na chyby jsem vás ve zpětné vazbě upozorňovala, nicméně nedodržení žánru nebylo důvodem pro neuznání úkolu, protože jsme se vymezení nevěnovali pořádně na předchozích hodinách a nebylo ani v zadání.
2) Nevhodný výběr textů. Naprostá většina z vás nevolila zcela vhodné texty - nejčastějším typem zdroje byly kvalifikační práce, které sice patří mezi texty odborné a podléhají i odbornému posouzení dalších osob, nicméně to sleduje primárně jiné cíle než obohacení vědy. Kvalifikační práce se hodí pro rychlé seznámení s tématem, pro získání dalších zdrojů (někdo udělal rešerši za vás) a pro poznání čerstvých fenoménů ze studentských výzkumů. Užitečnost kvalifikačních prací starých deset let je však už velmi nízká.
Ještě problematičtějším výběrem byla volba veřejněpolitických dokumentů (zákon, strategie, metodický pokyn ad.) či článků z plošných médií. Toto nejsou odborné zdroje a nedává smysl z nich vytvářet konspekty, i když určitě může být užitečné je využívat v seminárních pracích. Úkoly věnující těmto zdrojům nebyly uznány, neboť neodpovídaly zadání. Je možné vypracovat konspekty znovu na vhodnější zdroje a odevzdat je spolu s následujícím úkolem (klidně v jednom dokumentu).
3) Neuvádění korektních a kompletních bibliografických údajů o zdrojích. To bylo nejen součástí zadání, ale je to slušnost vůči čtenáři i nezbytný údaj pro vás a vaší další práci s texty. Zvykněte si vytvářet a uchovávat bibliografické záznamy ke všem zdrojům, s nimiž ve svém studiu pracujete.
V moodle je zadán druhý úkol na zpracování individuální četby, na který máte ještě 14 dní. Podmínkou je, aby alespoň jeden z konspektovaných textů byl článkem z odborného časopisu a byl v angličtině - většina z vás tedy pro druhou četbu potřebuje hledat odborný anglický článek. Pokud jste některou podmínku splnili již v prvním konspektu, můžete číst a konspektovat i jiný anglický text či český/slovenský odborný článek.
Jakékoliv dotazy ráda zodpovím na středeční hodině, kde se budeme věnovat ústním žánrům na VŠ, způsobům učení a organizaci práce na VŠ a částečně i přípravě týmové prezentace.
Těším se ve středu,
Magdalena Mouralová