V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Eva Koželuhová -
Počet odpovědí: 6

V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí? 

V odpovědi na Eva Koželuhová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Blanka Zemanová -

Zdravím Evo,

otázka mi připadá zajímavá. Vyplývá mi z ní, že předpokládáš, že učitelé jsou schopni (v nějaké míře) čtenářské strategie využívat. Přišlo by mi zajímavé zjistit, jak jsou schopni učitelé čtenářské strategie využívat (tzn. ptát se po kvalitě využití).

V odpovědi na Blanka Zemanová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Eva Koželuhová -

Ahoj Blanko, 

 

moc děkuji, Tebou navržená formulace mi přijde více odpovídající tomu, co chci zjišťovat. 

V odpovědi na Eva Koželuhová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Daniela Swart -

Je to určitě zajímavá otázka. Předpokladem asi je, že je žádoucí, aby učitelé v předškolním vzdělávání tyto čtenářské strategie využívali. Zaměření na rozsah může znamenat, že předmětem zájmu je, co ze čtenářských strategií učitelé využívají, nebo také do jaké míry je to u předškolních dětí u předčítaného textu vhodné a efektivní?

V odpovědi na Daniela Swart

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Eva Koželuhová -

Ano, podle zahraničních zkušeností je žádoucí, aby je učitelé využívali, i se to tiž odráží v přípravě budoucích učitelů, nicméně je to u nás stále na začátku. Opravdu se budu zaměřovat na učitele, výzkum zaměřený na přínos u dětí by v rámci disertační práce nebyl proveditelný (vývojové faktory, rodinné zázemí, velikost vzorku a zejména nutnost  longitudiálního výzkumu) 

V odpovědi na Eva Koželuhová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Lucie Baloušová -

Milá Evo,

vycházíš z předpokladu, že jsou učitelé schopni tyto strategie využívat, nebo chceš teprve zjistit, do jaké míry (a jestli vůbec) je využívají? Z takto položené otázky jsem si odvodila, že to je už ověřené (že toho jsou schopni) a že se chceš nyní zaměřit na jejich vlastní využití. Pracuješ s nějakými vybranými strategiemi?

V odpovědi na Lucie Baloušová

Re: V jakém rozsahu jsou učitelé schopni využívat čtenářské strategie při rozvoji porozumění předčítanému textu u předškolních dětí?

autor Eva Koželuhová -

Půjde o případové studie zjišťující, do jaké míry, tedy i zda vůbec, je dokáží používat. nenapadlo mne, jak lépe to formulovat, aby odpověď nebyla ano/ne :-)