Základní charakteristika školy a ideální osnova ŠVP

Základní charakteristika školy a ideální osnova ŠVP

от Vladimír Žitný -
Количество ответов: 0
Základní charakteristika školy:
́1) plnost a velikost školy - Gymnázium má ročníky od primy až do oktávy. Je to typ městské školy s maximální kapacitou 750 žáků v ročníku je 2-4 tříd po max. 30 žácích.
2)vybavení školy (materiální, prostorové, technické, hygienické) -
škola má k dispozici 3 dvoupatrové budovy s 50 učebnami, 2 tělocvičny, 1 jídelna a 2 nádvoří. Učitelé mají k výuce možnost využívat většiny moderních prostředků výuky, jako je projekční plátno a projektor, počítače v učebnách jsou samozřejmostí a TV to samé. Škola má 3 počítačové učebny ICT, 3 velké auly pro výuky více žáků najednou. 3 učebny pro výtvarnou výchovu a 2 učebny pro výuku hudební výchovy. Jedna budova je orientovaná přírodními vědami, kde jsou učebny biologie, chemie, fyziky, matematiky. Další budova je orientovaná na cizí jazyky, kde se vyučují jakzyky - angličtina, francouzština, němčina, ruština. Co se týká hygieny - záchody jsou staršího ražení a nevypadají úplně nejlépe. Zde škola trochu pokulhává. Co se týká ale vybavení těchto prostor, tak je zde vše dle norem. Škola se i velice chová ekologicky a třídí odpad a snaží se šetřit energiemi.
Co se týká vybavení pomůcek pro výuku, tak je škola velice moc dobře vybavena, halvně v sekci přírodních věd biologie-chemie-fyzika.
3)charakteristika pedagogického sboru - pedagogický sbor čítá 55 učitelů většinou dvouoborového zaměření - všech předmětů - velké množství jazykářů a učitelů přírodních věd. Všichni učitelé mají Vysokoškolské vzdělání a jejich kvalita je kontrolována zástupcem ředitele.
4) polupráce s rodiči žáků a jinými subjekty - škola pořádá třídní schůzky každé čtvrtletí a rodiče mohou kontrolovat prospěch žáků na internetovém portále jim přístupným - k jiné spolupráci nedochází
5) žáci na této škole jsou vybírání přijímacími přijímačkami a jsou dle mého na vyšší úrovni, než na druhém gymnáziu v tomto městě. Přijímací řízení je daleko těžší než na druhém gymnáziu.


Ideální osnova ŠVP: dle mého názoru by škola neměla děti přehlcovat zbytečnými informacemi a více výuku začlenit do běžného života a poskytovat dětem potřebné informace. Dále by škola měla v současné době dávat důraz na výuku cizích jazyků a přírodních věd, jakožto předmětů budoucnosti. Určitelé by měli minimálně mít magisterské vzdělání a měly by být kontrolování pravidelně. Škola by v žádném případě neměla být pro žáky stresem, ale prostředím jejich seberealizace. Dále by měla být svým způsobem výchovná, aby děti do života připravila a nebo alespoň ukázala cestu. Měla by žákům dovolit se specializovat v tom v čem vynikají. A důležitým faktorem je tělesná výchova a stravování - určitě bych chtěl aby na škole byla "fitness kantýna" a jídelna vyřící pouze zdravá jídla a hodin tělocviku by mělo být více než je normální.