Místo semináře 16. 3. pošlete do pátku 20. 3. večer tento úkol emailem
Vzhledem k nutnosti zavedení online výuky, vás prosím o vypracování úkolu, který má nahrazovat látku a diskuzi ze semináře 16. 3.
1. Projděte si prezentaci, ve které shrnuji hlavní body o romantickém frame (snažila jsem se ji udělat dosti podrobnou, abych vám poskytla co nejvíc informací, které vám nemůžu přímo říct).
2. Přečtěte si román Flanderský lev, která je naskenovaná na moodlu. Odkaz vás zavede na stránku, kde je možné si větší soubory stáhnout. Se stáhnutím prosím neváhejte, odkaz je platný už asi jen tři týdny. Čtení románu mezi vás rozdělím takto: Eva Brejchová, Jáchym Blabol, Anna Holíková, Tereza Nedvědová, Myriam Zápalová přečtou strany 1 - 126. Váchalová Martina, Šorm Benedikt, Vladimír Šmejkal, Natálie Horešovská a Albert Maršík přečtou strany 126 - 252. (Pokud budete chtít román přečíst celý, nikdo vám v tom nebrání, je docela dobrodružný, možná vás to strhne.)
3. Na základě prezentace rozeberte přečtený román. Vycházejte z jakýchkoli znaků romantického frame, které se vám zdají relevantní pro rozbor románu. Pokud pro vás bude těžké spojit četbu se znaky v prezentaci, na posledním slidu máte nápomocné otázky. Vaessens se o historickém románu příliš nezmiňuje v popisu romantického frame - je tedy zajímavé se podívat na žánr, kterému sice nevěnuje pozornost, ale který byl velice typický (dokonce vznikl) v období historického romantismu. Četbu historického románu vám zadávám také z toho důvodu, že nizozemská poezie z 19. století je velmi těžko k dohledání v českém překladu. Jsme tedy trochu omezeni co se týče primárních zdrojů.
V pátek 20. 3. do 22:00 od vás tedy očekávám rozbor vaší části románu v délce minimálně 400 slov emailem. Pošlete své rozbory také skupině, která četla druhou část románu. Doufám, že vám čas dokdy je třeba splnit úkol vyhovuje. Pokud by někdo z dobrých důvodů potřeboval posunout deadline, ozvěte se prosím.