DÚ_rozbor tlumočení + tlumočení_Dohnalová_DDL 2.12. 8:00
Abschlussbedingungen
Opened: Dienstag, 26. November 2019, 00:00
Due: Montag, 2. Dezember 2019, 08:00
Někdy má tlumočník to štěstí, že narazí na stejného řečníka dvakrát - někdy dokonce s velmi podobnou prezentací. Vám se to teď poštěstilo s paní Dohnalovou a můžete se tedy ze svého tlumočení její přednášky na Future Portu poučit pro tlumočení její přednášky na TEDxPragueED.
Rozbor tlumočení
- Pusťte si své tlumočení z hodiny jako autentičtí posluchači.
- Identifikujte alespoň tři pasáže, kde je problém s kohezí/koherencí a váš posluchač by se v nich tedy obtížněji orientoval.
- S použitím vhodného kohezního prostředku tyto pasáže vylepšete.
- Připomeňte si své tlumočnické dojmy a výstupy z debriefingu v hodině:
-
Na co si je třeba z tlumočnického pohledu dát pozor?
-
Jaké strategie s ohledem na to zvolit?
- Jaký zvolit posuv?
-
- Pro své tlumočení druhého projevu Radky Dohnalové si na základě toho stanovte dva cíle (např. pracovat s delším posuvem, důsledně salámovat atd.)
Tlumočení
- Přetlumočte si projev Radky Dohnalové z TEDxPragueED "Proč a jak u dětí pozorovat a rozvíjet talenty a vášně"
- V kontextu výchovy a vzdělávání našich dětí je těžké předvídat dovednosti, které budou v budoucnu potřebovat. Proto je potřeba soustředit se na to, co zůstává lidstvu a člověku po staletí neměnné. Je to přirozený talent – dispozice, se kterou se rodíme a kterou je potřeba rozvíjet, a naše vášně – tedy to, co nás baví. Klíčová je práce nejen s dětmi, ale hlavně s rodiči samotnými. Je důležité, aby právě oni měli osvojenou schopnost talent a vášně svého dítěte vypozorovat a aktivně rozvíjet. Jak se takový talent a vášně u dětí projevují? Jak to vypadá, když je rodič k dítěti a jeho talentu opravdu vnímavý? A jak to rodiče mohou zvládat při zahlcení každodenními povinnostmi?
- https://www.tedxprague.cz/videa/proc-a-jak-u-deti-pozorovat-a-rozvijet-talenty-a-vasne
- Nahrajte se.
Reflexe tlumočení
- Pusťte si nahrávku svého tlumočení.
- Zodpovězte následující otázky:
- Kterých cílů se vám podařilo dosáhnout? Díky čemu?
- Kterých cílů se vám dosáhnout nepodařilo? Proč?
Písemný výstup
Výstupy prosím stručně sepište:
- 3 kohezně problematické pasáže + jejich vylepšení
- stanovené cíle pro tlumočení
- kterých cílů se ne/podařilo dosáhnout a proč.
Odevzdejte nejpozději 2.12. v 8:00