Passer au contenu principal
DL 1
  • Accueil
  • Plus
Français ‎(fr)‎
Čeština ‎(cs)‎ Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Français ‎(fr)‎ Русский ‎(ru)‎
Vous êtes connecté anonymement
Connexion
DL 1
Accueil
Tout déplier Tout replier
  1. Metodologie kvalitativního výzkumu pro politology APO500208
  2. Odkaz Methodenstreit a dilemata společenských věd
  3. Konspekt z Webera a Barši

Konspekt z Webera a Barši

Conditions d'achèvement
Ouvert le : mercredi 21 février 2018, 00:00
À remettre : lundi 26 février 2018, 15:00

Čteme text Pavla Barši (úvodní studii ke knize Dialog teorií) a z knihy Maxe Webera Metodologie, sociologie a politika s. 7-14 a 38-113 (části textu "Objektivita" sociálněvědního a sociálněpolitického poznání, celý text Smysl "hodnotové neutrality" v sociologických a ekonomických vědách a první část textu věda jako povolání). 

Otázky ke konspektu (připomínám, že konspekt bude hodnocen, a to jak z hlediska zvládnutí tématu, tak především schopnosti se s ním původním způsobem vyrovnat, formulovat přinejmenším v závěru konspektu, a ideálně i v jeho celé struktuře vlastní inspirativní pohled. Nemusíte nutně vyčerpávajícím způsobem odpovědět na všechny otázky, i když byste je měli sledovat a konspekt by měl obsahovat explicitní odpoveď na minimálně většinu z nich):

1. Jaká jsou podle Pavla Barši dilemata společenské vědy? Setkali jste se někdy při svém předchozím studiu se zajímavým případem některého z nich?

2. K čemu Weber potřebuje Číňana?

3. Co je ideální typ, jak s ním můžeme pracovat a jaké jsou jeho limity?

4. Jaký je podle Webera vztah empirické vědy a "hodnot"? O jakých různých významech hodnot a jejich proměňujících se rolích pro vědu hovoří? 

5. Jaký je vztah politického přesvědčení a vědy? Kde vidí Weber problém tzv. "reálpolitiky"? Proč se podle něj i anarchista může věnovat právní vědě? 

6. Jaké dopady má na vědu praktická stránka "vědy jako povolání"? 

◄ Barša - Dilemata společenské vědy
Kuhn ►
Contacter l'assistance du site
Vous êtes connecté anonymement (Connexion)
Obtenir l'app mobile
Fourni par Moodle