Osnova témat

  • Úvod

  • 6. 3. 2024 VV cíle a obsah

    Topografie krajiny výtvarné výchovy - 

    Co a kde v této krajině leží? Vytvoř model pomocí hedvábného papíru.

    Co do krajiny chceme přidat? Které oblasti do výuky VV patří?

    Přednáška: Výtvarná výchova, vizuální gramotnost, kulturní kompetence

    Kurz rozvíjí sebereflektivní kompetence studentů. Bude probíhat mj. formou mentoringu vlastní pedagogické činnosti.

    DÚ1: Pokuste se zmapovat krajinu Výtvarné výchovy tak, jak ji vnímáte Vy. Co tam patří? S čím sousedí?

    DÚ2: Naplánujte/realizujte výtvarný úkol. Na základě zkušeností z výstavy

    Elmgreen & Dragset: READ

    se pokuste pracovat s těmito principy:

    -Dbejte na komplexní cílové zaměření a na klíčové kompetence

    -Usilujte o autenticitu výtvarných prací. Dbejte na to, aby nám hlasy žáků skutečně sdělovaly něco důležitého a nového.

    -Povzbuzujte představivost dětí pomocí zadání úkolů.

    -Experimentujte s rolemi učitel/žák (tzv. obrácená didaktika).

    DÚ3: Založte si profesní portfolio a vložte do něj dva předchozí úkoly. Založte si reflektivní deník, do kterého si v průběhu celého studia zaznamenávejte zkušenosti související s VV (kurzy ateliérů, dějin umění, návštěvy výstav, kulturních událostí, pedagogické zkušenosti, kulturní aktivity aj.)



    • Dokument si vytiskněte. Rozmyslete si a vyplňte jednotlivé otázky. Dokument vložte do svého vznikajícího profesního portfolia, do něhož patří také Vaše výtvarná tvorba, reflektivní deník, zápisky z prostudované literatury, záznamy z výstav a edukačních programů. Je pravděpodobné, že se bude v průběhu Vašeho studia vyvíjet a proměňovat.

  • Téma 4

  • Téma 5

  • Téma 6

  • Téma 7

  • Téma 8

  • Téma 9

  • Téma 10

  • Téma 11

  • Téma 12

  • Téma 13

  • Téma 14