Úkol 14
● Jiřina Hauková: Motýl a smrt (1970–1975). Praha: Československý spisovatel, 1990; další vyd. in J. H., Básně. Ed. M. Špirit. Praha: Torst, 2000, s. 509–584
1. Anna píše o „tendenci pojmenovat jednotlivou báseň jménem celého oddílu“. Pokuste se pojmenovat vztah mezi názvy oddílů a jejich obsahem ještě jinak.
2. Matylda připomíná nad Motýlem a smrt spojení básnířky a Skupiny 42. Kterými rysy se Motýl a smrt s poetikou městského civilismu Skupiny 42 naopak úplně rozchází? (A to při vědomí, že Hauková byla „skupinovým“ konstantám hodně vzdálena i svou jedinou sbírkou, která vznikla v době existence Skupiny, Cizí pokoj, 1947.)
3. Karolína říká nad čtvrtou částí básně Metamorfózy, že text zde graduje a přeměna je dovršena (dotýká se toho na začátku svého textu i Anna). To by znamenalo, že v básni probíhá nějaké dění, plyne čas. Lze něco takového v textu zachytit, anebo je třeba chápat slova „gradace“ či „dovršení“ v jiném smyslu?
4. Ve všech referátech se s různou měrou připomíná napětí vyplývající mezi reflexí lidského života a jevy přírodními. Zkuste se toto napětí pojednat z perspektivy básní třetího oddílu (Zření).
Zvolte si dle svého výběru jednu z otázek, vypracujte odpověď (cca 800 znaků s mezerami) a vložte jako „Úkol 14 – vaše příjmení“ do moodle. (Nezapomínejte prosím na vnější úpravu dokumentu, vizte první prezentaci.)
- 19. března 2021, 15.07
- 19. března 2021, 15.07
- 19. března 2021, 15.07