1. Úkol - vyučující si dělá představu o studentech
Vážené studentky, vážení studenti,
dobrý den, ještě jsem se neviděli a již Vám posílám zadání prvního úkolu. Velmi prosím o jeho odevzdání úkolu před naším prvním setkáním, tedy do 3.10. Chápu, že to pro někoho třeba nebude možné, zapíše se později, takže oficiální termín odevzdání je až 17.10. Ale prosím pokuste se mi vyjít vstříc, protože z Vašich odpovědí bych ráda vycházela na prvním setkání.
Prví úkol se skládá ze tří dílčích úkolů, které jsem volila tak, abych si mohla udělat obrázek o tom, jaké posluchače budu mít před sebou:
a) Vyberte definici environmentální výchovy (EV), která se vám nejvíce líbí, okopírujte ji, uveďte zdroj a stručně (2-5 vět) okomentujte proč jste si vybrali právě tuto definici.
b) Napište mi, jak byla realizována EV na škole, kam jste chodili. V textu uveďte o jakou školu se jednalo, v jakých letech a stručně o obsahu, formě a metodách (jak to probíhalo).
c) Napište esej v rozsahu 1/2 až 2 normostrany na téma "Environmentální problém, který mne trápí". V ní nezapomeňte odpovědět na otázky: Proč? Jak dlouho? Jak jste se o něm dozvěděli? Jak ho řešíte? Jak o něm komunikujete s dětmi (pokud učíte či vedete kroužek nebo máte děti) či s vrstevníky? Pokud jste esej nikdy dříve nepsali, nejprve si ověřte, jak má vypadat, jaké má náležitosti.
Pokyny pro odevzdávání úkolů
Hlavička + Zadání úkolu (okopírovat)
Řešení úkolu - systematicky členěné (úvod, hlavní sdělení, závěr), dodržet formu a rozsah, věnovat se podstatnému více, nepodstatnému méně, příklady z praxe mohou vhodně doplnit.
Vždy uvést zdroje, ze kterých bylo čerpáno – nejlépe využívat APA citační normu, kterou využijete při psaní BP a DP.
Spolupráce mezi studenty není zakázána, ale je třeba ji uvést v práci, resp. ve všech pracích, a zdůvodnit a na konci napsat, jak se kdo podílet na řešení.
Více informací o ukončení předmětu (ze SISu):
Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem a hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 h studentské práce. Z toho jsou 4 h přímé výuky. Na prvním bloku budou studentky / studenti mimo jiné také informovány/i o pravidlech nepřímé výuky a o systému plnění, odevzdávání a hodnocení úkolů. Stručně, že všechny úkoly budou zadávány a odevzdávány v Moodle I - v kurzu Základy environmentální výchovy viz Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8196 Tyto úkoly, kterých bude celkově 5, je třeba odevzdávat v průběhu semestru k 5ti určeným datům, aby měla vyučující možnost kontroly. Vyučující bude dílčí úkoly číst a komentovat a bodovat (pod 70 bodů nedostatečně, 70-79 dobře, 80-89 velmi dobře, 90-100 výborně). Studenti budou mít možnost si opravit dílčí úkoly dle komentářů vyučujícího a zlepšit si konečné bodové hodnocení. Přesunout termín odevzdání jednotlivých úkolů je umožněn jen z vážných a doložených důvodů (např. zdravotních). V každém případě musí být všechny odevzdány nejpozději týden před druhým blokem. Na něm proběhne jejich diskuse a vyhodnocení.
Předmět nemůže být splněn bez této průběžné práce.
Kurz v Moodle je založen pro prezenční i kombinovanou formu výuky. Vkládejte úkoly na správné místo prosím.