Přejít k hlavnímu obsahu
DL 1
  • Titulní stránka
  • Podpora uživatelů
    Moodleoffice Moodle tutoriál Podpora uživatelů Návody GDPR
  • Další
Čeština ‎(cs)‎
Čeština ‎(cs)‎ Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Français ‎(fr)‎ Русский ‎(ru)‎
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
DL 1
Titulní stránka Podpora uživatelů Sbalit Rozbalit
Moodleoffice Moodle tutoriál Podpora uživatelů Návody GDPR
Rozbalit vše Sbalit vše
  1. Simultánní tlumočení II
  2. 25.11. - DÚ a samostudium
  3. DÚ_rozbor tlumočení + tlumočení_Dohnalová_DDL 2.12. 8:00

DÚ_rozbor tlumočení + tlumočení_Dohnalová_DDL 2.12. 8:00

Požadavky na absolvování
Otevřené: úterý, 26. listopadu 2019, 00.00
Termín: pondělí, 2. prosince 2019, 08.00

Někdy má tlumočník to štěstí, že narazí na stejného řečníka dvakrát - někdy dokonce s velmi podobnou prezentací. Vám se to teď poštěstilo s paní Dohnalovou a můžete se tedy ze svého tlumočení její přednášky na Future Portu poučit pro tlumočení její přednášky na TEDxPragueED.

Rozbor tlumočení

  • Pusťte si své tlumočení z hodiny jako autentičtí posluchači.
  • Identifikujte alespoň tři pasáže, kde je problém s kohezí/koherencí a váš posluchač by se v nich tedy obtížněji orientoval.
  • S použitím vhodného kohezního prostředku tyto pasáže vylepšete.

  • Připomeňte si své tlumočnické dojmy a výstupy z debriefingu v hodině:
    • Na co si je třeba z tlumočnického pohledu dát pozor?
    • Jaké strategie s ohledem na to zvolit?
    • Jaký zvolit posuv?
  • Pro své tlumočení druhého projevu Radky Dohnalové si na základě toho stanovte dva cíle (např. pracovat s delším posuvem, důsledně salámovat atd.)

Tlumočení

  • Přetlumočte si projev Radky Dohnalové z TEDxPragueED "Proč a jak u dětí pozorovat a rozvíjet talenty a vášně"
    • V kontextu výchovy a vzdělávání našich dětí je těžké předvídat dovednosti, které budou v budoucnu potřebovat. Proto je potřeba soustředit se na to, co zůstává lidstvu a člověku po staletí neměnné. Je to přirozený talent – dispozice, se kterou se rodíme a kterou je potřeba rozvíjet, a naše vášně – tedy to, co nás baví. Klíčová je práce nejen s dětmi, ale hlavně s rodiči samotnými. Je důležité, aby právě oni měli osvojenou schopnost talent a vášně svého dítěte vypozorovat a aktivně rozvíjet. Jak se takový talent a vášně u dětí projevují? Jak to vypadá, když je rodič k dítěti a jeho talentu opravdu vnímavý? A jak to rodiče mohou zvládat při zahlcení každodenními povinnostmi?
    • https://www.tedxprague.cz/videa/proc-a-jak-u-deti-pozorovat-a-rozvijet-talenty-a-vasne
  • Nahrajte se.

Reflexe tlumočení

  • Pusťte si nahrávku svého tlumočení.
  • Zodpovězte následující otázky:
    • Kterých cílů se vám podařilo dosáhnout? Díky čemu?
    • Kterých cílů se vám dosáhnout nepodařilo? Proč?

Písemný výstup

Výstupy prosím stručně sepište:

  • 3 kohezně problematické pasáže + jejich vylepšení
  • stanovené cíle pro tlumočení
  • kterých cílů se ne/podařilo dosáhnout a proč.

Odevzdejte nejpozději 2.12. v 8:00

◄ nahrávky z hodiny
DÚ_příprava na příští hodinu ►
Kontaktujte podporu stránek
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta. (Přihlášení)
Stáhněte si mobilní aplikaci
Používá Moodle