Syllabus
PODMÍNKY ATESTACE:
- pravidelná účast
- četba literatury, zadávané do Moodlu
- 4 konspekty (přesné datum)
- písemný test
Úvod: filosofie a moderní věda
|
|
20. 2. |
|
2. |
Post-pozitivismus a pojem vědy: falzifikace a kritika historicismu Popper – Logika vědeckého zkoumání (úryvek) FAJKUS: Fasifikační model K. Poppera
|
|
27. 2. |
3. |
Přírodní a sociální vědy: úvod I. WALLERSTEIN: Kam směřují sociální vědy. Praha 1998 FAJKUS: Filosofie a metodologie vědy |
|
05. 3. |
4. |
Filosofie jazyka a analytická filosofie Úvod L. Wittgensteina - Ondřej Beran, Saussure (úryvek) |
|
12. 3. |
5. |
Kultura, racionalita, smysluplné jednání Geertz: Zhuštěný popis (úryvek) |
Konspekt 1 |
19. 3. |
6. |
Post-positivismus a analytická filosofie PEREGRIN: Postanalytická filosofie |
|
26. 3. |
7. |
Pragmatismus a vědecké revoluce Thomas KUHN: Struktura vědeckých revolucí (kniha; 2-3 kapitoly) |
Konspekt 2 |
02. 4. |
8. |
Frankfurtská škola a kritická teorie Horkheimer –Marcuse: Filosofie a kritická teorie |
|
09. 4. |
9. |
Genealogie a kritika Foucault a sociální normy |
Konspekt 3 |
16. 4. |
10. |
Orientalismus Edward Said |
|
23. 4. |
11. |
Konstruktivismus BERGER. Sociální konstrukce reality |
|
30. 4. |
12. |
Konstruktivismus: Rasa a gender |
Mini-eseje |
07. 5. |
13. |
Shrnutí a test |
|
14. 5 |