Anotace a profil
Smyslem programu je seznámit účastníky a účastnice s přístupy k sociálním podnikům jako subjektům sociální ekonomiky a s definováním integračního sociální podniku (ISP), pro který je nově schválen zákon o integračním sociálním podniku. Účastníkům a účastnícím budou ozřejměny důvody, proč se podnikatel může rozhodnout pro ISP i jaká jsou specifika práce s cílovými skupinami, stejně jako s legislativními podmínkami pro ekonomické aktivity neziskových organizací. V neposlední řadě je v rámci programu představena udržitelnost sociálního podniku spojená s marketingem a komunikací.
Absolvent ví, co je sociální ekonomika, sociální podnik a integrační sociální podnik, rozumí principům vypracovaným pro české prostředí, zná legislativu pro ISP a pro nestátní neziskové organizace, které vykonávají ekonomické aktivity, umí poskytnout poradenství pro začínající sociální podnikatele, jak řídit sociální podnik a jak pracovat s cílovými skupinami, má znalosti základních metod a postupů z personální práce se zaměstnanci a je si vědom významu udržitelnosti a provádění marketingu a vhodné komunikace se zúčastněnými partnery.
Smyslem programu je seznámit účastníky a účastnice s přístupy k sociálním podnikům jako subjektům sociální ekonomiky a s definováním integračního sociální podniku (ISP), pro který je nově schválen zákon o integračním sociálním podniku. Účastníkům a účastnícím budou ozřejměny důvody, proč se podnikatel může rozhodnout pro ISP i jaká jsou specifika práce s cílovými skupinami, stejně jako s legislativními podmínkami pro ekonomické aktivity neziskových organizací. V neposlední řadě je v rámci programu představena udržitelnost sociálního podniku spojená s marketingem a komunikací.
Absolvent ví, co je sociální ekonomika, sociální podnik a integrační sociální podnik, rozumí principům vypracovaným pro české prostředí, zná legislativu pro ISP a pro nestátní neziskové organizace, které vykonávají ekonomické aktivity, umí poskytnout poradenství pro začínající sociální podnikatele, jak řídit sociální podnik a jak pracovat s cílovými skupinami, má znalosti základních metod a postupů z personální práce se zaměstnanci a je si vědom významu udržitelnosti a provádění marketingu a vhodné komunikace se zúčastněnými partnery.
- Teacher: Marie Dohnalová
- Teacher: Dominik Kuna