Hlasová výchova a intonace II (UMŠ)
Osnova sekce
-
Úkolem semináře je rozvíjet a upevňovat intonační dovednosti posluchačů, položit základy k pěvecké a mluvní technice, upevnit techniky dirigování. Vše probíhá v praktické rovině, aktivní účasti posluchačů je nezbytná.
-
-
-
Vkládejte úkoly vypracované podle zadání. K úkolu č. 2 připojte nahrávku.
-
-
-
-
-
Přečtěte si text publikovaný ve sborníku Teorie a praxe hudební výchovy VI. Popsaná problematika prosakuje do interpretace všech písní. Zvládnutí těchto hledisek by se mělo projevit při přípravě vašich dvanácti písní (podle vlastního výběru, vhodných pro zpěv v MŠ), které budete prezentovat u zápočtu. Oblasti, které je třeba promýšlet a zohledňovat při přípravě interpretace písně, jsou schematicky naznačeny v dalším přiloženém souboru.
-
-
-
Notový záznam, který se sleduje na následujících videích, je zde v příloze čitelnější. Vytvořte si později vlastní systém značek pro jednotlivé jevy, tak abyste mu sami rozuměli - akcenty, nádechy, rázy, švy...
Široký, hluboký
Písnička o vrabci (2 strany)
-
Shlédněte dvě videa zachycující přípravu interpretace písní (lidová píseň a umělá píseň). Všimněte si, že je nutné procházet zvlášť každou sloku, protože nový text přináší nové situace.
-
-
-
Vložte do Moodle očíslovaný seznam dvanácti písní, které si plánujete připravit (připravujete) pro zápočet: 12 písní (lidových i autorských, v dur i moll tóninách, včetně 2 ukolébavek) uplatnitelných v MŠ.
Z předloženého seznamu vyberu šest, které nahrajete na video, a zbylých šest necháme na prezentaci u zápočtu. U každé písně je nutná písemná příprava - buď přímo vpisovat k vytištěným notám, nebo vkládat do zpěvníků papír.
-
Podle mého výběru z vašeho seznamu vložte do Moodle audio- nebo videonahrávky či odkazy na ně.
U písní, které mají více slok, nahrajte alespoň dvě.
K zápočtu je nutné umět všechny písně zpaměti a předložit písemnou přípravu (Vaše značky a poznámky v notách a textu).
-